Tecnologia

El Govern australià critica Google per bloquejar notícies locals

L’Executiu estudia aprovar que les plataformes digitals paguin pel contingut que obtenen

El Govern australià critica Google per bloquejar notícies locals
Es llegeix en minuts

El Periódico

El Govern australià va criticar Google per bloquejar de manera experimental continguts periodístics locals i va comminar el gegant tecnològic a pagar els mitjans per les notícies que publica, segons informa Efe.

L’Executiu de Canberra estudia l’aprovació d’una llei perquè les plataformes digitals, com Google i Facebook, paguin per les notícies que obtenen dels mitjans de comunicació davant la fuga d’ingressos publicitaris cap a les tecnològiques.

El ministre australià del Tresor, Josh Frydenberg, va dir el dijous que Google hauria «de centrar-se a pagar pel seu contingut original i no bloquejar-lo», al comentar la decisió de l’empresa nord-americana de fer proves experimentals per limitar l’accés a les notícies locals en recerques i algoritmes.

Al desembre, el Govern australià va presentar un projecte de llei que busca obligar les empreses tecnològiques a negociar un pagament als mitjans del seu país en contraprestació pels continguts que publiquen a les plataformes d’internet.

Google i Facebook, que encapçalen una agrupació de grans plataformes, van condemnar la proposta de llei al considerar que els mitjans també es beneficien amb el trànsit digital.

En el cas que tots dos no arribin a un acord, el govern designarà un mitjancer perquè decideixi la suma a pagar, segons el projecte basat en un informe del 2019 de la Comissió Australiana de Competència i Consum sobre l’impacte dels cercadors i les xarxes socials al mercat publicitari i dels mitjans.

Et pot interesar

L’informe va destacar que les plataformes digitals a Austràlia concentraven el 51% de la despesa publicitària el 2017 després de doblar la seva participació en els cinc anys anteriors a costa de les publicacions impreses, que en el mateix període van passar del 33 al 12% de la despesa.

Austràlia, igual com altres països, està preocupada per l’atracció de Facebook i Google de la major part dels ingressos per publicitat digital en un espai en què no són els autors del material periodístic que publiquen.