POLÈMICA DESPRÉS DEL DRAMA

Brussel·les respon a Salvini: Itàlia té fons europeus per a infraestructures

El ministre havia atribuït la tragèdia de Gènova a l'austeritat imposada per la UE

zentauroepp44670932 epa4112  g nova  italia   15 08 2018   el ministro italiano 180816154406

zentauroepp44670932 epa4112 g nova italia 15 08 2018 el ministro italiano 180816154406 / ALESSANDRO DI MARCO

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La Comissió Europea (CE) ha recordat aquest dijous que Itàlia és responsable del manteniment del pont esfondrat a Gènova i que disposava de fons i recomanacions, després que el viceprimer ministre italià, Matteo Salvini, atribuís la tragèdia a les restriccions pressupostàries de la Unió Europea.

“Creiem que ha arribat el moment de deixar algunes coses clares”, va assenyalar el portaveu comunitari Christian Spahr en la roda de premsa diària de la CE després que Salvini assenyalés dimecres que “les limitacions externes” imposades per Brussel·les impedeixen a Itàlia “gastar per tenir carreteres segures i escoles”.

L’Executiu comunitari va recordar que, per a l’actual període 2014-2020, Itàlia té “uns 2.500 milions d’euros com fons europeus Estructurals i de Cohesió per a inversions a la xarxa d’infraestructures com carreteres o ferroviàries”.

Va agregar que Brussel·les va aprovar l’abril passatun pla d’inversions italianes de 8.500 milions d’euros destinades a inversions en infraestructures, “incloent-hi la regió de Gènova”.

“Sota les regles pressupostàries acordades, els països tenen llibertat per fixar polítiques prioritàries específiques. Per exemple, el desenvolupament i el manteniment d’infraestructures. De fet, la UE ha animat a Itàlia a invertir en infraestructures”, va afegir el portaveu comunitari.

Recomanació

En concret, va recordar que en les recomanacions específiques per país per al 2018, adoptades pel Consell de la UE, es cridava“a les autoritats italianes a enfocar millor inversions per impulsar el desenvolupament d’infraestructures”.

“La directiva europea de seguretat viària va ser adoptada el 2008 per garantir que les consideracions sobre seguretat viària són al capdavant de totes les fases de la planificació, disseny i manteniment de les infraestructures”, segons el portaveu de la CE.

Notícies relacionades

L’Executiu comunitari va recordar que aquesta orientació política s’aplica a la Xarxa de Transport Traseuropea (TEN-T), de la que forma part el tram que es va esfondrar dilluns passat i que ha causat almenys 37 morts.

“Quan es refereix a la responsabilitat sobre la seguretat de la infraestructura en aquesta xarxa, en cas que estigui gestionada per un operador privat, el concessionari és responsable de la seguretat de la carretera”, va concloure el portaveu de la Comissió Europea.