OBJECTIU DE GOVERN

Macron, més a prop de guanyar la batalla de la reforma ferroviària a França

El text s'ha aprovat aquest dimarts al Senat i s'adoptarà definitivament a mitjans de juny en l'Assemblea Nacional

zentauroepp43620834 french president emmanuel macron gestures as he visits  fran180605173410

zentauroepp43620834 french president emmanuel macron gestures as he visits fran180605173410 / FRANCK FIFE

1
Es llegeix en minuts
Eva Cantón
Eva Cantón

Periodista

ver +

Emmanuel Macron ha guanyat la primera màniga als sindicats en la batalla per la polèmica reforma de la SNCF (l’equivalent a la Renfe a França) amb què pretén obrir el sector a la competència i posar fi a l’estatut dels ferroviaris –una avantatjosa modalitat de contractació– el 2020.

El Senat ha aprovat aquest dimarts el text en primera lectura amb 240 vots a favor i 85 en contra després d’haver introduït algunes modificacions per satisfer les demandes dels sindicats reformistes. Entre aquestes modificacions, la d’impedir la cessió del capital públic de l’empresa estatal o permetre que els treballadors transferits a la competència conservin les actuals condicions salarials.

Una comissió mixta paritària de diputats i senadors ara haurà de consensuar el projecte definitiu, que serà votat en l’Assemblea Nacional a mitjans de juny.

Mobilització sindical

Notícies relacionades

La futura llei ha superat per tant una etapa decisiva, però els sindicats mantenen la mobilització malgrat que la seva estratègia ha sigut ineficaç per doblegar la voluntat de l’Executiu. Els usuaris s’han acostumat com han pogut a una vaga intermitent que va començar a l’abril i que li ha costat a la SNCF 400 milions d’euros.

El camí d’una reforma altament simbòlica per apuntalar la voluntat de transformació amb què el president francès va arribar fa un any a l’Elisi, es va començar a aclarir després del compromís que el Govern va anunciar el 25 de maig passat d’assumir 35.000 milions de deute dels 55.000 que llasten el sector des de fa dècades.