REACCIÓ A L'ESCÀNDOL DE CAMBRIDGE ANALYTICA

Facebook canvia la política de privacitat per netejar la seva imatge

L'empresa facilita l'accés dels usuaris a les seves dades de privacitat, els permet augmentar la protecció i els dona més control

zentauroepp42610702 facebook180328214857

zentauroepp42610702 facebook180328214857 / JOSH EDELSON

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Esperonat per l'escàndol suscitat arran de la filtració de dades de Cambridge Analytica, Facebook ha fet el primer pas per netejar la seva imatge i ho ha fet introduint canvis en la seva política de privacitat. La companyia de Mark Zuckerberg ha simplificat els accessos directes de privacitat, ha millorat les eines per buscar, descarregar i eliminar dades de la plataforma i ha redissenyat el menú de configuració en els dispositius mòbils. Ara és més fàcil bloquejar les aplicacions que intenten aconseguir informació de la pròpia pàgina.

“La setmana passada es va posar de manifest que hem de treballar molt més per fer complir les nostres polítiques, així com ajudar les persones a entendre com funciona Facebook i quines opcions tenen sobre les seves dades”, diu una comunicació que l'empresa ha publicat en el seu blog i que firmen Erin Egan, vicepresident i cap de l'Oficina de Privacitat, i Ashlie Beringer, vicepresidenta i assessora general adjunta. En el mateix missatge expliquen que feia un quant temps que hi treballaven, però que han accelerat la implementació de les noves mesures per calmar els usuaris. Les accions de la companyia a la borsa han pujat l'1,2% després de l'anunci, però segueixen el 17% per sota del preu que tenien abans de l'escàndol.

Desconfiança dels analistes

Notícies relacionades

Als analistes no els convencen els canvis, i diuen que serveixen més per maquillar que per realment augmentar la privacitat. “No sembla que els canvis que proposen siguin especialment significatius”, ha declarat a l'agència Reuters Brian Wieser, de Pivotal Research Group. “La gran diferpencia –ha explicat Michael Pachter, analista de Wedbush– és que facilita l'accés a les eines de privacitat, cosa que es correspon amb la promesa de Mark Zuckerberg de fer més transparent aquest procés”.

Els canvis introduïts per la tecnològica permeten als usuaris afegir més nivells de protecció, tenir més control sobre el que comparteixen, sobre la publicitat que surt a la seva pàgina i sobre qui veu els seus missatges o les dades dels seus perfils. “Hem escoltat alt i clar que la configuració de privacitat i altres eines importants són massa difícils de trobar, i que hem de fer més per mantenir la gent informada”, explica el missatge d'Egan i Beringer.