Anar al contingut

Malàisia assegura que l'avió desaparegut es va estavellar a l'Índic

El primer ministre malaisi assegura que el vol MH370 va caure a l'aigua i van morir les 239 persones que anaven a bord

Malàisia assegura que l'avió desaparegut es va estavellar a l'Índic

Ng Han Guan (AP)

L'avió de la companyia Malaysia Airlines desaparegut el dia 8 de març es va estavellar al sud de l'oceà Índic i es creu que els 239 ocupants han mort, segons ha informat aquest dilluns el primer ministre de Malàisia, Najib Razak, en roda de premsa.

"A partir de noves anàlisis, Inmarsat i AAIB [UK Air Accidents Investigacion Branch] han sentenciat que [el vol] MH370 va volar pel corredor sud i que la seva última posició va ser enmig de l'oceà Índic, a l'oest de Perth", ha assegurat el governant.

"Es tracta d'un lloc remot, lluny de terra. És per això que, amb gran dolor, he d'informar que, segons les noves dades, el vol MH370 va acabar al sud de l'oceà Índic", ha afegit Najib.

"Malaysia Airlines ha parlat amb els familiars dels passatgers i la tripulació per informar-los [...]. Per a ells, les últimes setmanes han estat esgarrifoses i sé que aquesta notícia encara ho serà més", ha afegit el primer ministre malaisi, que ha promès oferir més detalls aquest dimarts.

Abans de l'anunci, Malaysia Airlines ha enviat als familiars de les persones que viatjaven a bord del Boeing 777-200 un missatge de text en què informava de què havia passat i lamentava comunicar-los que "ningú ha sobreviscut".

Els ocupants de l'avió eren 153 xinesos50 malaisis --12 conformaven la tripulació--, set indonesis, sis australians, cinc indis, quatre francesos, tres nord-americans, dos neozelandesos, dos ucraïnesos, dos canadencs, un rus, un holandès, un taiwanès i dos iranians que van embarcar amb passaports robats a un italià i un austríac.

Caixes negres

Les autoritats malàisies no han ofert cap explicació de què havia passat amb l'avió i s'haurà d'esperar a recuperar les caixes negres de l'aparell.

El vol MH370 va sortir de Kuala Lumpur cap a Pequín el 8 de març a la matinada i va desaparèixer dels radars civils de Malàisia uns 40 minuts després.

Equips de 26 nacions han buscat des d'aleshores restes de l'avió, primer al mar de la Xina Meridional i després a l'Índic.

L'examen de les dades de radar i satèl·lit ha portat els investigadors a afirmar que el pilot del Boeing va girar i va volar fins a l'estret de Malacca.

En aquest punt, l'aparell podria haver-se dirigit cap al nord, en un corredor entre Tailàndia i el Kazakhstan o el Turkmenistan, o cap al sud, entre Indonèsia i l'Índic.

Amagar informació

Els familiars xinesos són els que més descontents s'han mostrat amb la forma com les autoritats malàisies han coordinat la recerca del Boeing i les han acusat d'amagar informació.

Un equip ministerial malaisi ha viatjat a Pequín i, "després de reunir-se amb els familiars durant més de 12 hores i de respondre a centenars de preguntes", ha tornat a Kuala Lumpur "per tractar els problemes sorgits en les converses. Tornaran a Pequín demà [per aquest dimarts]", ha explicat el ministre de Defensa, Hishamudin Husein.

El 2009, un vol d'Air France que feia la ruta entre Rio de Janeiro i París va desaparèixer a l'Atlàntic i fins al 2011 no es van trobar el cos de l'avió i les caixes negres.

0 Comentaris
cargando