Anar al contingut

La companyia catalana Websays mesura l'audiència 'on line' de les eleccions italianes

El portal analitza el nombre de vegades que s'esmenta el candidat a internet

JARA CEREZUELA / Barcelona

De cara a les eleccions generals, els candidats i partits italians podran consultar el seu índex de popularitat a les xarxes gràcies a Websays. La coneguda web italiana Tiscali ha confiat en la companyia catalana per llançar Netsentiment, arran de l'èxit del seu seguiment de les eleccions al Parlament de Catalunya.

Websays també va crear el portal Eleccions25n, en què va demostrar que el seu seguiment dels candidats al Parlament va ser molt més fiable que les enquestes publicades pels mitjans.

L'indicador creat per l'empresa també és accessible per als ciutadans. Les dades s'actualitzen cada vint minuts, cosa que permet conèixer públicament les posicions de popularitat entre els candidats en temps real.

Rànquing de popularitat

El portal crea una llista de popularitat a internet basada en el nombre de vegades que s'esmenta un candidat. La web també té en compte el context i el llenguatge en què s'ha esmentat el subjecte per valorar si l'impacte electoral és positiu, negatiu o neutral.

Netsentiment és un instrument d'anàlisi completament nou i innovador que, per primera vegada, s'utilitzarà en unes eleccions d'àmbit nacional com les italianes, el 24 i el 25 de febrer vinent, i en què el Partit Democràtic surt com a favorit.

Per oferir-li la millor experiència possible estem canviant el nostre sistema de comentaris, que passa a ser Disqus, que gestiona 50 milions de comentaris en mitjans d'arreu del món cada mes. Ens disculpem si aquests primers dies hi ha algun procés extra de 'login' o si el servei no funciona al 100%.