La companyia catalana Websays mesura l'audiència 'on line' de les eleccions italianes

El portal analitza el nombre de vegades que s'esmenta el candidat a internet

El portal Netsentiment marca l’índex de popularitat dels candidats a les eleccions italianes.

El portal Netsentiment marca l’índex de popularitat dels candidats a les eleccions italianes.

1
Es llegeix en minuts
JARA CEREZUELA / Barcelona

De cara a les eleccions generals, els candidats i partits italians podran consultar el seu índex de popularitat a les xarxesgràcies aWebsays. La coneguda web italianaTiscali Tiscaliha confiat en la companyia catalana per llançarNetsentiment, arran de l'èxit del seu seguiment de leseleccions al Parlament de Catalunya.

Websays també va crear el portalEleccions25n, en què va demostrar que el seu seguiment dels candidats al Parlament va ser molt més fiable que les enquestes publicades pels mitjans.

L'indicador creat per l'empresa també ésaccessible per als ciutadans. Les dades s'actualitzen cada vint minuts, cosa que permet conèixer públicament les posicions de popularitat entre els candidatsen temps real.

Rànquing de popularitat

Notícies relacionades

El portal crea una llista de popularitat a internet basada en elnombre de vegades que s'esmenta un candidat. La web també té en compte elcontext i el llenguatge en què s'ha esmentat el subjecte per valorar si l'impacte electoral és positiu, negatiu o neutral.

Netsentiment és un instrument d'anàlisi completament nou i innovador que, per primera vegada, s'utilitzarà en unes eleccions d'àmbit nacional com les italianes, el 24 i el 25 de febrer vinent, i en quèel Partit Democràtic surt com a favorit.