Investigació sobre el desastre del Japó
El tsunami de Fukushima va arribar als 21 metres d'altura
Els estudis anteriors sostenien que l'onada no havia superat els 10 metres
Un grup d'experts de laUniversitat de Tòquio ha arribat a la conclusió que eltsunami que va irrompre a Fukushima l'11 de març del 2011 va arribar a fer21 metres d'altura. Els investigadors han estudiat l'impacte del tsunami en 28 punts diferents de Fukushima, tots ells dins de la zona d'exclusió, a uns 40 quilòmetres de la costa est del Japó.
D'entre els punts estudiats, el tsunami va arribar als 21,1 metres d'altura a la ciutat de Tomioka, mentre que als voltants de la central nuclear deFukushima-1 va arribar a als 10 metres.
Aquestes conclusions contradiuen els d'estudis anteriors, realitzats fora de la zona d'exclusió, que van determinar que el tsunami no va sobrepassar en cap cas els 10 metres d'altura.
Conèixer les causes
Notícies relacionadesEl professorShinji Sato, que ha dirigit l'estudi, ha apuntat la necessitat de continuar amb la investigació per descobrir per què les onades van arribar a tanta altura al voltant de la central nuclear i establir així mesures de seguretat més eficaces.
L'11 de març passat, un terratrèmol i un tsunami van castigar la costa est del Japó, i van provocar una crisi humanitària i un accident a Fukushima-1. El Govern preveu que el tancament de la central nuclear requerirà 40 anys.
- Primera gran intervenció a Catalunya El papa Lleó XIV inicia la visita a Barcelona a la catedral amb una crida a la unitat en català i castellà
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora de la situació a l’Orient Mitjà
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, en directe, última hora del conflicte
- PAU 2026 Un ‘writing’ sobre l’estrès i l’ansietat adolescent, la pregunta estrella de l’examen d’Anglès de la selectivitat a Catalunya
- Prevost a Barcelona Catalunya activa el dispositiu per la visita papal amb la «màxima seguretat i la mínima afectació» ciutadana
