MOBILITAT

Els cotxes elèctrics ja estan preparats

Volkswagen traurà el 2020 al mercat la seva aposta elèctrica: el nou ID.3 1ST

Els conductors podran reservar el nou vehicle amb el pagament d'un dipòsit retornable

volkswagen-inicia-su-ofensiva-electrica-en-espana-dando-el-primer-paso-hacia-la-comercializacion-del-id-3-3

volkswagen-inicia-su-ofensiva-electrica-en-espana-dando-el-primer-paso-hacia-la-comercializacion-del-id-3-3

6
Es llegeix en minuts
Julio Márquez

Era l’any 1832 quan l’empresari escocès, Robert Anderson, inventava el cotxe elèctric, el moviment del qual es produïa gràcies a l’acció de bateries. Des d’aquell moment i, fins a la popularització dels primers vehicles de motor de combustió, el cotxe elèctric va arribar a implantar-se a tot el món amb més de 30.000 automòbils en circulació. Han passat gairebé dos segles des d’aquell moment i sembla que, ara sí, arriba el moment que el cotxe elèctric trenqui les barreres. Així ho exigeixen les lleis: segons l’esborrany de la futura llei de canvi climàtic i transició energètica s’espera que la prohibició de cotxes que funcionen amb combustibles fòssils arribarà l’any 2040. Però també ho auguren estudis com el de Bloomberg New Energy Finance, que assegura, d’una banda, que el 2040 la tercera part dels cotxes es carregarà amb endoll; i, de l’altra, que la reducció del temps de càrrega i del preu de les bateries provocarà que els elèctrics arribin a ser més barats que els de gasolina.

Els cotxes elèctrics, a partir de l’any 2020, emetran la cinquena part d’emissions que un vehicle de gasolina

Econòmic, però també ecològic: segons la legislació de la Unió Europea, el 2020, com a mínim, un 40% de l’energia a la producció de vehicles elèctrics ha de provenir de fonts renovables, per la qual cosa les emissions indirectes se situaran en una mica més de 0,03 quilograms de CO2 de mitjana per cada quilòmetre, fet que suposa una cinquena part de les emissions d’un vehicle de gasolina actual. De fet, seguint la línia de la investigació i la legislació, les principals marques estan elaborant ambiciosos plans per a la fabricació de cotxes elèctrics. Per exemple, Volkswagen planeja llançar prop de 70 nous models elèctrics durant els pròxims deu anys. Això significa que, en la pròxima dècada, preveuen fabricar 22 milions de cotxes elèctrics. En aquest procés de trencar les barreres del món automobilístic, el cotxe elèctric ofereix prestacions amb les quals atreure els clients. No obstant, encara estem al començament d’una nova era, per la qual cosa els conductors encara tenen dubtes en alguns aspectes:

Autonomia

Un dels principals inconvenients en els últims anys consistia en l’escassa autonomia dels primers prototips elèctrics. No obstant, les possibilitats tecnològiques estan permetent augmentar el recorregut d’un cotxe, així com reduir el preu de venda de cada automòbil. Per exemple, Volkswagen, en la seva gamma ID que començarà a fabricar aquest any i, que estarà disponible a mitjans del 2020, ha aconseguit cotxes amb una autonomia similar als de combustió, situant-se entre els 330 i els 550 quilòmetres.

Tipus de càrrega 

Existeixen tres formes d’alimentar els cotxes elèctrics:

• La vinculada: es pot realitzar a la llar o a la feina i cobreix entre el 80% i el 90% dels trajectes. S’acostuma a realitzar a la nit, amb una potència baixa i aprofitant el menor cost energètic. Sol durar entre cinc i vuit hores i té un cost d’entre 50 cèntims i 1 euro. Volkswagen, per exemple, oferirà dues opcions: un 'wallbox', és a dir, una maleta de càrrega de cotxe elèctric i un sistema de gestió d’energia a la llar (HEMS) amb interconnexió digital que permet reduir els costos energètics per a la llar i la mobilitat, i amb el qual la flota ID serà part de la xarxa elèctrica.

• La d’oportunitat: és la càrrega que es pot fer en el sector de serveis en llocs com hotels, restaurants o centres comercials. És un servei extra que ofereix l’empresa per atreure els seus clients i és gratuïta. La durada de la càrrega depèn del temps que el cotxe estigui connectat, així com el model de negoci de l’empresa.

• La ràpida: es tracta de la que es realitza en punts de recàrrega. És ideal per a viatges de més de 200 quilòmetres. Els temps es redueixen ja que els carregadors solen ser de més de 50 kW. El preu, actualment, està entre uns cinc o 6 euros per uns 30 minuts de recàrrega, que suposa un 80% de la bateria.

Punts de recàrrega

Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), Espanya té 3.856 punts públics de recàrrega de cotxes elèctrics, la qual cosa el converteix en el cinquè país del món amb més instal·lacions de recàrrega, després dels Estats Units, França, Alemanya i Holanda. Es tracta d’un terç de les gasolineres que hi ha a Espanya, el total de les qual suma 11.500. Es pot destacar que en els dos últims anys s’han triplicat aquests punts i que cada vegada aniran a més. Per exemple, Endesa ha anunciat un pla per instal·lar 8.500 punts públics d’aquí cinc anys, mentre que Iberdrola, entre públics i privats, espera instal·lar 25.000 instal·lacions de recàrregaVolkswagen ha anunciat que disposarà d’una plataforma de mobilitat ‘online’ anomenada ‘We Charge'. Respondrà totes les preguntes sobre la càrrega, planificant, buscant i pagant. Mostrarà el punt ideal de càrrega segons les necessitats, el reservarà i navegarà fins allà.

L’aposta de la companyia alemanya innova per dins i per fora.

La nova gamma ID de Volkswagen

La companyia alemanya va presentar al passat Saló de l’Automòbil de Barcelona la seva aposta per al futur de la mobilitat elèctrica. Amb els seus vehicles de la família ID mira de donar una resposta als reptes del demà i trencar totes les barreres per iniciar la transició. Entre les seves novetats destaca la plataforma modular de propulsió elèctrica (MEB), que assegura que el vehicle és elèctric des de l’origen. Compta amb una dinàmica d’acceleració totalment elèctrica, que supera en velocitat d’arrencada els cotxes de combustió, i que, en un clar avenç cap a la mobilitat del futur, no utilitza canvis de marxes ni automàtics ni manuals. A més, ofereix innovacions com la càrrega ràpida i la seva autonomia arriba fins als 550 quilòmetres amb un preu similar al que ofereixen els cotxes de característiques similars de combustió. Un altre canvi significatiu és la connectivitat intel·ligent i la tecnologia d’avantguarda que aprenen del conductor, parlen amb ell i l’ajuden en les rutes. Per la seva banda, Volkswagen ID presenta models de vehicles que s’adapten a totes les necessitats. El disseny de l’espai i l’interior del vehicle estan orientats al futur, i donen una idea del concepte de mobilitat cap al qual ens dirigim, basat en la conducció totalment autònoma.

ID.3 1ST 

El nou ID.3disposa d’un disseny avantguardista, esportiu, amb noves llantes, potents motors elèctrics, acceleració dinàmica constant i un alt rendiment de conducció. En la seva edició especial comptarà amb una bateria mitjana de 58 kWh, amb 420 km d’autonomia. A més d’aquest prototip la marca n’oferirà un amb una bateria petita de 45 kWH, amb 330 km d’autonomia. Finalment, també hi haurà una edició de gamma alta de 77 kWh amb fins a 550 km d’autonomia. Es pot destacar que el procés de càrrega, tal com asseguren des de Volkswagen, serà tan fàcil com carregar un 'smartphone' i, tant la seva construcció, com la seva recàrrega es realitzarà de fonts d’energia renovables. Per la seva banda, l’esquema d’il·luminació és interactiu, saludant el conductor, oferint assistència opcional o avisant al frenar. S’espera que es comencin a produir a finals de l’any 2019 i que siguin entregats a mitjans de l’any 2020.

Volkswagen en els seus nous cotxes elèctrics comptarà amb una autonomia i preu similar a la dels de combustió

Reservar l’ID.3 1ST

Notícies relacionades

Una de les apostes de Volkswagen amb l’ID.3 1ST, en la seva versió especial, consisteix en la possibilitat de reservar el cotxe deixant un dipòsit de 1.000 euros, que es podrà recuperar en qualsevol moment. La primera edició serà limitada a 30.000 vehicles i els clients més ràpids podran realitzar una comanda vinculant per al model exclusiu ID. 3 1ST amb el distribuïdor Volkswagen que prefereixin. A més, podran cancel·lar el seu registre en qualsevol moment sense cap recàrrec.

ID. CROZZ i ID. BUZZ

L’ID.  Crozz, que arribarà també el 2020, és un prototip versàtil i esportiu que presenta un imponent disseny i que combina l’atractiu i versatilitat dels SUV amb la dinàmica i esportivitat dels cupè. D’altra banda, els carrers tornaran a comptar, a partir de l’any 2022, amb la llegendària furgoneta Bulli en la seva versió elèctrica, l’ID. Buzz, amb tecnologia avançada i un concepte d’espai flexible per disfrutar de la llibertat, amb un mode de conducció, que molt aviat serà 100% autònom. A més compta amb realitat augmentada, llums intel·ligents i un volant que es converteix en un plafó tàctil.

L’ID. Crozz i l’ID. Buzz van ser presentats en el Saló de l’Automòbil de Barcelona.

Temes:

Volkswagen