ENTREVISTA A JOAN MATARÍN, SOCI FUNDADOR D'AEGERUS

«Les TIC ens ajuden en l'atenció a les persones amb dependència»

Han desenvolupat un 'software' per millorar l'atenció a les persones dependents en els centres sanitaris

agerus

agerus

1
Es llegeix en minuts

–Aegerus és un ‘software’ per millorar l’atenció a la dependència. ¿Com funciona?

–Està basat en un model de ‘software’ obert, amb costos estructurals molt ajustats, en entorn web i que cobreix des de l’entrada de la persona que s’ha de cuidar, recollint i gestionant tota la informació administrativa i assistencial que es necessita per als professionals dels centres sanitaris, per donar una qualitat en el tracte.

 –¿En quants centres s’utilitza actualment i quines previsions de creixement tenen?

–Actualment superem els 750 centres usuaris del sistema, majoritàriament localitzats a Catalunya, Euskadi, Navarra i Balears. Hem mantingut durant aquests 11 anys un creixement mitjà aproximat de 50 centres anuals.

 –¿Les noves tecnologies poden ser una eina molt útil per millorar la qualitat de vida dels col·lectius més vulnerables?

–Hem aplicat des del primer moment els models de programació i explotació de dades més avançades per al desenvolupament d’Aegerus. Actualitzant constantment el seu contingut i escoltant i aplicant els consells dels nostres clients. La utilització de les noves TIC és un recurs que ens permet créixer en la cura de les persones dependents, tant en la gestió, com en la utilització de les mateixes per part d’aquestes persones.

–Porten ja més de 10 anys de trajectòria. ¿Com ha sigut la seva evolució?

–Aegerus inicia la seva etapa el 2008 i durant els dos primers anys creix de forma sorprenent. Entre 2011 i 2015 la crisi del sector econòmic afecta notablement al sector social, i vam aplicar un canvi estratègic en el model de vendes que ens va permetre créixer en instal·lacions i posicionar-nos partint del volum per als anys durs, i disposem en aquesta etapa més còmoda d’una base instal·lada notable que ens proporciona solidesa i rendibilitat de present i futur.

Notícies relacionades

 –¿Quins avantatges els aporta treballar amb un banc tan digitalitzat com el BBVA?

-La nostra relació amb el BBVA ha anat creixent en els últims quatre anys fins a ser pràcticament en exclusiva el banc de la nostra empresa. La seva projecció digital ha sigut un gran avantatge, però on és el valor que més hem tingut en compte, és en la qualitat humana dels seus gestors d’empresa, que ens aconsellen, faciliten i projecten de forma diferencial i comprenent perfectament les necessitats d’una pime com la nostra.