ENTREVISTA A JOSÉ LUIS PÉREZ

"Ajudem els clients en el seu pla de digitalització"

La consultora Wontech acompanya les empreses en el seu pla de transformació digital

El seu CEO assenyala que són "neutrals i sense interessos comercials amb cap fabricant"

luis wontech

luis wontech

2
Es llegeix en minuts
X.D.

-Wontech és una consultoria en tecnologia neutral i sense costos. ¿Com funciona el procés i quina és la diferència respecte a la competència?

-Som neutrals, no tenim interessos comercials amb cap solució i/o fabricant, això ens permet estar concentrats a solucionar el que els nostres clients ens sol·liciten. Disposem d’un model únic que ens permet finançar-nos mitjançant els nostres espònsors per cada projecte en què participen dels nostres clients.  Com a consultora, Wontech decideix compartir els projectes de la seva cartera de clients amb proveïdors especialitzats; similar al model de 'partner' convencional, però sense interessos comercials

La identificació de la solució només és el final d’un treball que realitzem durant mesos amb el nostre client, on el suport per la nostra part és un gran catalitzador per iniciar o continuar la transformació digital, el nostre servei és 8x5. Som persones treballant per a persones, sense barreres pel mig on també acompanyem els nostres clients en reunions amb proveïdors.

 -¿Quines solen ser les necessitats de les empreses a nivell tecnològic?

-Com a consultors treballem en tot el pla de transformació digital dels nostres clients a curt, mitjà i llarg termini. Les peticions de suport, identificació de solucions i anàlisi es divideixen en les següents proporcions: 50% serveis cloud, 30% seguretat i 20% desenvolupaments a mida. Però, en general, les dues variables que ens exigeixen els nostres clients són integració i automatització.

 -¿Com va ser el procés de posada en marxa del projecte?

-Mas difícil del que és habitual, ja que el nostre projecte tres anys enrere era igual de disruptiu que ara, però sense resultats, i això ens dificultava l’accés al convencional. Amb la qual cosa, l’única opció que ens va quedar va ser demostrar que el model és capaç de nodrir-se per si mateix, segur i rendible. Avui dia Wontech segueix amb la mateixa estructura societària que el primer dia, disposem de més de mil empreses usuàries de la nostra consultoria i més de 80 proveïdors tecnològics, que analitzen els projectes i ens ajuden que els nostres clients disposin sempre de la solució correcta

-¿Quins reptes afronten actualment?

-Ara mateix ens trobem en plena expansió i creixement, preparant l’obertura de nous països. En aquest punt disposar d’un bon 'partner' financer és fonamental, sobretot per a una 'start-up' com nosaltres. En el nostre cas, aquesta necessitat arriba ara en moment creixement gràcies a l’èxit del model. D’altra banda, seguim evolucionant el model, i ben aviat disposarem de mes serveis de valor afegit sense costos per a la nostra comunitat.

Notícies relacionades

-¿Va ser important a l’hora d’escollir un banc com el BBVA el seu grau de digitalització?

-Ha sigut bàsic per començar un projecte que disposava només de finançament personal. Les solucions del BBVA i el control de la informació que permet la seva 'app', afegit a la mobilitat i accés al teu gestor, ens ha permès sempre saber quina era la nostra situació. A més, entenen les teves necessitats i et proposen solucions tangibles per ajudar-te.

Temes:

Emprenedors