NOUS SERVEIS

El BBVA torna a innovar amb el llançament del préstec digital

Aquest producte dirigit a empreses s'ha ideat per fomentar la digitalització

El preu del crèdit es redueix a mesura que es van aconseguint els objectius marcats

bbva prestamo

bbva prestamo

2
Es llegeix en minuts

La transformació digital empresa pel BBVA està aconseguint fer caure barreres que fins fa una dècada semblaven impensables. L’última ha sigut la creació del préstec digital (D-Loan), un producte creat per l’entitat que està dirigit a empreses que, precisament, vulguin accelerar la seva digitalització.

La principal novetat és que el seu preu està lligat, a més del seu perfil creditici, al nivell de maduresa digital de la companyia que rep el finançament. És a dir, es valoren les seves iniciatives digitals, el seu model de negoci, la seva estratègia de màrqueting digital, la innovació digital que apliquen... Amb tot això, una consultora independent s’estableix una puntuació partint del BCG Digital Acceleration Index (DAI) que s’utilitza com a factor d’ajustament de preu. A partir d’aquí, la companyia i el banc acorden un objectiu de puntuació digital que s’ha d’assolir durant la vida del finançament, i si s’aconsegueix, l’empresa obté una reducció en el preu del préstec.

Primera experiència

Un producte diferent i adaptat plenament al segle XXI que ja s’ha posat en pràctica. El BBVA ha firmat el primer finançament d’aquest tipus amb Olam International, una de les principals companyies d’alimentació i agroindústria amb seu a Singapur. Com a proveïdor d’aquesta innovadora solució, l’entitat espanyola ha actuat com a assessor digital i coordinador de la nova línia de crèdit 'revolving' de 350 milions de dòlars. El BBVA actua també com a banc agent dels altres sis bancs que participen en el finançament.

Ricardo Laiseca, director de Global Finance del BBVA, assegura que es tracta d’un exemple més de la voluntat d’innovació del BBVA amb i per als seus clients: “Creiem que les empreses que emprenguin una transformació digital seran les guanyadores al seu sector a llarg termini; la digitalització es tradueix en una competitivitat més gran i rendibilitat, fet que permetrà a aquestes empreses estar per davant de la competència.”

Acompanyament

Com a assessor digital i coordinador, el BBVA ha recolzat Olam en la selecció i contractació de la consultora, el treball preparatori necessari perquè la consultora realitzi la seva anàlisi, la revisió de l’informe digital, l’estructuració del mecanisme d’ajustament de preu relacionat amb la maduresa digital de la companyia i la redacció de les disposicions digitals relacionades amb el contracte de crèdit.

Notícies relacionades

“Estem encantats de formar part d’aquest esforç juntament amb els nostres socis bancaris en el llançament d’aquest servei pioner que vincula la taxa d’interès del préstec a la consecució d’objectius anuals de millora digital quantificables. Aquest finançament pot ser un bon model per impulsar la transformació digital del sector agrícola”, remarca A Shekhar, director executiu d’Olam.

D’aquesta manera, el BBVA treballa amb els seus clients corporatius per oferir no només les solucions financeres més adequades, sinó també la innovació i les capacitats tecnològiques més avançades. Altres exemples del seu caràcter innovador, a més del préstecs digital, són les solucions de finançament sostenible o els projectes pilot en ‘blockchain’. A més, l’entitat és pionera en l’aprofitament dels avantatges que ofereix la tecnologia per augmentar l’agilitat i transparència del finançament corporativa.