NEGOCIS EN TRANSFORMACIÓ

Un nou pla d'acció perquè les empreses es digitalitzin

El Banc Sabadell implanta a la xarxa d'oficines la nova figura del director de Digitalització

L'enfocament de l'entitat bancària es recolza en el seu programa pioner Compromís Empresas

sabadell

sabadell

3
Es llegeix en minuts
María Torres / Barcelona

Companyies grans i petites del nostre mercat estan avui immerses en un procés de transformació digital necessari i accelerat. No és senzill, per això el suport especialitzat és sempre ben rebut. Hi ha entitats que després de recórrer gran part del camí, ja estan preparades per donar solucions als seus clients. En concret, Banc Sabadell ja no treballa únicament per millorar els seus serveis financers i ampliar els canals online perquè els clients tinguin una experiència òptima com a usuaris. No només implementa vehicles d’inversió i recolzament a les start-ups tecnològiques –BStartup, Sabadell Venture Capital o Innocells– perquè el seu horitzó digital no pari de créixer i competir. Ja no només col·labora i participa creant sinergies amb altres entitats per donar a llum plataformes com Bizum, la solució de pagament per mòbil, o la Red Lyra, el primer gran consorci de blockchain a Espanya. L’última innovació de l’entitat bancària se centra en les necessitats digitals del client, “l’eix de tota la transformació que estem vivint”, afirmen al banc.

L’entitat que presideix Josep Oliu acaba d’activar un pla d’acció per acompanyar en la transformació digital de manera individualitzada. “Aquesta transformació és el veritable repte per a totes les empreses. Per això, volem que els nostres clients ens vegin com una cosa més que un banc, un ‘partner’ disposat a acompanyar-los en els desafiaments digitals, perquè siguin més competitius en els seus negocis”, comenten experts del Sabadell.

Una de les novetats del pla és la implantació de la figura del director de Digitalització d’Empreses. El seu rol a curt termini és ajudar els clients perquè utilitzin les funcionalitats digitals que el banc els posa a disposició. “Ho farem de manera personalitzada, ajustant-nos a la seva casuística i utilitzant recursos innovadors perquè percebin un servei pròxim i de qualitat”. A mitjà termini, el pla d’acompanyament digital amplia el focus i assenyala que l’objectiu és que l’entitat s’erigeixi, també, en un assessor transversal, perquè les empreses que no hagin fet el salt digital o que tinguin dificultats per fer-lo comptin amb Banc Sabadell com el seu millor aliat. Aquest nou enfocament sorgeix del programa Compromís Empreses, una iniciativa pionera en el sector que l’entitat va posar en marxa fa 4 anys. Des d’aleshores, el banc assumeix, per escrit en un contracte, un conjunt de compromisos irrenunciables amb els clients. Entre els més coneguts, figura el de donar resposta a qualsevol sol·licitud de préstec en un període màxim de 7 dies. Un altre pilar és acompanyar el client en els processos de digitalització. “Ens hem proposat fer un nou salt qualitatiu en els nostres compromisos amb les empreses. Per això, volem que el nostre pla d’acompanyament digital adquireixi més recorregut en el futur”, puntualitzen al Sabadell.

En evolució

Per adquirir més recorregut la figura del director de Digitalització ha d’evolucionar cap a una espècie de consultor transversal, un professional capaç d’assessorar sobre com s’ha de transformar el negoci en àmbits coml’e-commerce, explotació de dades, posicionament en màrqueting digital o ciberseguretat. “Espanya és la cinquena economia d’Europa. No obstant, cau al lloc 14 de la UE quan se n’analitza el grau de desenvolupament digital. Hi ha molt camí de millora per recórrer. A Sabadell fa temps que treballem en la digitalització dels nostres processos. Aquest know how i experiència, que hem estat acumulat els últims anys, podem abocar-lo en positiu en els clients”, argumenten els seus responsables.

Nous reptes

La indústria 4.0 és un desafiament. En un estudid’Accenture en col·laboració amb Mobile World Capital Barcelona, s’indicava que gràcies a l’evolució de les noves tecnologies i la transformació digital el PIB nacional pot créixer un 3,6% per al 2021. Segons la CEOE, les companyies que s’esforcen per entendre i adaptar-se als nous temps i inverteixen en innovació incrementen la seva productivitat un 10% i creen el doble d’ocupació que els seus competidors.

Notícies relacionades

El mateix Banc Sabadell informa que compta amb 4,7 milions de clients digitals i que un 18% del total de les seves vendes a Espanya s’emmarquen en l’entorn ‘online’. Totes les dades demostren que la banca és un dels sectors més digitalitzats i que el mòbil i la tauleta són pilars de l’economia present. Segons un estudi de Funcas i KPMG, el 81% de les entitats financeres apunten que la digitalització i l’orientació al client són els eixos més rellevants en els seus plans estratègics.

L’entitat que presideix Josep Oliu té clar també que el nou paradigma bancari ha de combinar innovació tecnològica amb el factor humà. “La tecnologia facilita l’accés dels clients al banc i el factor humà ajuda a estrènyer relacions i millorar la confiança”. Sense oblidar que el contacte amb el client és un plus “que hem de continuar potenciant per diferenciar-nos de la competència”, conclouen al Sabadell.

Temes:

+Innovació