Creativitat i Emprenedoria

Granollers s’omple d’idees de negoci circular gràcies a la competició GR-IDEES

Hi han participat 15 projectes diferents que busquen un model de negoci viable a nivell tècnic i econòmic

Granollers s’omple d’idees de negoci circular gràcies a la competició GR-IDEES

Ayuntamiento de Granollers

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La competició GR-IDEES de models de negoci circulars, promoguda per GRID Granollers, ha comptat amb la participació de 15 projectes que feien ús dels materials disponibles del Mercat de Recursos de GRID per crear nous negocis viables a nivell tècnic i econòmic. La iniciativa pretenia impulsar l’emprenedoria i la creativitat de la comarca i es va presentar dins de l’EVC LAB, les jornades tècniques per a professionals de la Fira d’Economia Verda i Circular de les Fires i Festes de l’Ascensió. Dimecres passat es va donar a conèixer a Can Jonch el projecte guanyador, en un acte en què la dissenyadora granollerina Núria Vila va oferir una ponència.

La idea de negoci guanyadora ha sigut el projecte ECOfa, que proposa fabricar un sofà de cartró amb altres materials de suport. El col·lectiu guanyador està format per cinc estudiants del CFGS de Comerç Internacional de l’institut Jaume Mimó de Cerdanyola del Vallès.

El jurat, format per experts en economia circular des de diferents perspectives, ha triat el projecte guanyador. Representen ACCIÓ, l’Agència Catalana de Residus, la UPC, Catalunya Emprèn i el Consell Comarcal del Vallès Oriental; coordinats per la responsable d’Empresa i Emprenedoria de Granollers Mercat.

El guanyador proposa fabricar sofàs amb tubs de cartró i materials de suport

El premi de la competició inclou suport específic per posar en marxa el pla d’empresa de la proposta guanyadora, a més que l’esmentat projecte passaria a participar directament al procés de selecció dels premis de la Mostra de projectes emprenedors a l’FP que organitza la Direcció General de Formació Professional de la Generalitat.

La competició GR-IDEES va plantejar el repte de crear un negoci a partir de quatre recursos cedits per diferents empreses: moqueta firal, tubs de cartró, peces de porexpan i membranes de cautxú. De les 15 idees inicials, 12 van passar a la segona fase, que consistia a elaborar un model de negoci que inclogués l’ús del recurs escollit, a més del pla d’empresa pertinent.

Notícies relacionades

GRID Granollers és una iniciativa impulsada per Granollers Mercat, l’Ajuntament de Granollers i les associacions dels polígons del municipi per promoure la creació de polígons industrials competitius.

Llegeix totes les notícies de Granollers a EL PERIÓDICO Granollers

Temes:

Granollers