Anar al contingut

Projecte de llarg recorregut

Catalunya és capital

3 El títol de Regió Europea de la Gastronomia activa diverses iniciatives

FERRAN IMEDIO / BARCELONA

Falta poc per arribar a l'equador del 2016, any en què Catalunya està lluint, juntament amb la regió de Miño, la distinció de Regió Europea de la Gastronomia. Han sigut les primeres a rebre aquesta distinció de nova creació per part de la plataforma European Region of Gastronomy. Un guardó que serveix d'excusa per potenciar el seu patrimoni gastronòmic i agroalimentari. Són moltes les activitats que s'han muntat amb aquest objectiu (tota la informació la podreu trobar disponible a la web www.somgastronomia.cat), des de concursos de tota mena fins a projectes com Benvinguts a pagès, en què productors de tot el territori obriran les seves granges i establiments al gran públic durant el cap de setmana del 18 i 19 de juny, amb menús i promocions especials en hotels i restaurants.

Carme Ruscalleda, per encarnar l'interès pel producte, el territori i la cuina (tres eixos del projecte), apadrina aquesta iniciativa que ja ha reunit més de 500 empreses i entitats. Un èxit. En alguns casos ja portaven a terme actes pel seu compte i s'hi han adherit per reforçar el seu abast. «És una gran oportunitat per donar a conèixer Catalunya com a destí gastronòmic i demostrar el seu potencial agroalimentari. Molta gent s'hi ha sumat convençuda que unint forces aquest pot ser un gran motor del país», explica Carme Gasull, comissària tècnica de Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia, que depèn de la Generalitat i el lema de la qual és Som terra, som mar, som gastronomia.

DINS I FORA DE CATALUNYA / Per això, el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha organitzat iniciatives dins i fora de Catalunya: fires i trobades a Nova York, Seül, Costa Rica, Panamà, Guatemala, la República Dominicana...; el concurs internacional de xefs joves, que va guanyar fa uns dies José Manuel Zafra (Bistreau, Hotel Mandarin Oriental); els premis al jove artesà i a la innovació tecnològica alimentària; un pla de consum de fruita a les escoles; la Setmana Bio (del 20 al 29 de maig), amb menús, jornades, mercats...; la campanya per promoure productes amb Denominació d'Origen Protegida i Indicació Geogràfica Protegida...

També recolza altres activitats creades per l'Agència Catalana de Turisme, com el Congrés Internacional d'Enoturisme celebrat a principis d'abril; el tour europeu #SomGastronomia (Estocolm, Milà, Madrid, Berlín, Londres, Bordeus) en què es venen productes i es fan demostracions culinàries davant agents de viatges, influencers i premsa especialitzada; el Mercat d'Escapades; l'exposició De la terra a la lluna sobre El Celler de Can Roca al Palau Robert (a partir del 26 de setembre)...

Perquè no quedi només en una celebració i deixi un pòsit, s'ha preparat un pla que reuneix durant tot l'any professionals de diversos sectors en sessions de treball que uneixen la gastronomia amb altres àmbits com la formació, la innovació i la salut per plasmar les seves conclusions en l'anomenat Pla de la gastronomia catalana, que ajudarà a potenciar encara més el sector.

0 Comentaris
cargando