Del 14 al 21 de setembre

Madrid Es Moda acostarà els dissenys d’autor al carrer

El festival, que comptarà amb 30 dissenyadors i programarà múltiples actes per la capital espanyola, donarà el tret de sortida de la Setmana de la Moda de Madrid i completarà les desfilades de la Mercedes-Benz MFW

Madrid Es Moda acostarà els dissenys d’autor al carrer

MEM

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una vegada apagats els focus de la Setmana de la Moda de Nova York, diumenge vinent, Madrid n’agafarà el relleu convertint-se en la capital mundial de la moda durant set dies més. Com a tret de sortida, a partir de dimarts, 14 de setembre, i fins al 21, tindrà lloc una nova edició de Madrid Es Moda (MeM), amb una programació plena d’actes per a la ciutat, amb mil cares i un únic objectiu: acostar al carrer l’excel·lència de la moda d’autor. Aquest any serà un cant a la ‘SlowFashion’ i una aposta decidida per la moda inclusiva, local, sostenible i diversa.

Durant diversos dies coincidirà amb la Mercedes-Benz Madrid Fashion Week (del 16 al 19), però les desfilades i presentacions de l’‘espai off’ s’allargaran més enllà, amb la presència de més de 30 creadors i firmes, entre les quals hi ha noms tan importants de la moda espanyola com Carlota Barrera, Fernando Claro, Devota&Lomba, Duyos, Ernesto Naranjo, García Madrid, Jorge Vázquez, Juan Carlos Pajares, Juanjo Oliva, Leandro Cano, Maison Mesa, Malne, Mans, Moisés Nieto, Oteyza, Otrura, Roberto Verino, Teresa Helbig i The 2nd Skin Co. També hi haurà artesans com Andrés Gallardo, Part Hats i Reliquiae. Però la cita, que porta per lema el concepte creatiu ‘Descobrir’, té previstes més sorpreses en diferents enclavaments de la ciutat.

Per començar, la plaça de Colón acollirà el mateix dia de la inauguració (18.30 hores) un ‘ballroom’, un esdeveniment festiu, oberts al públic, que unirà moda i música i que comptarà amb la participació dels noms més destacats de l’escena ‘ballroom’ nacional, tots ells vestits per importants dissenyadors.

Prenent com a inspiració les competicions de ‘voguing’ novaiorqueses dels anys 80, a la plaça hi actuaran 15 ‘performers’ vestits per Moisés Nieto, Brain & Beast, Maison Mesa, Beatriz Peñalver, JC Pajares, Mans, Anton Heunis, Ernesto Naranjo i la firma AFT-R. Mía Daniela Revlon, Koko, Charlie6 i Pukas Visori Aquestes són algunes de les artistes que recrearan cinc de les principals categories ‘ballroom’, una per cada dissenyador: Runway, Hands Performance, Old Way/Posing, Face i Vogue Femme.  

Presentat per Silvi ManneQueen, la performance comptarà també amb Elmer com a ‘commentator’ i Putochinomaricón com a DJ. El jurat estarà format per les actrius Topacio Fresh i Penélope Guerrero i les artistes de l’escena ‘ballroom’ parisenca Keiona Revlon i Matyouz Ladurée.

«Un clar exemple de l’aposta per l’expressivitat i la diversitat, valors que representa la moda d’autor i el nostre projecte», diuen els responsables de MeM, que en la passada edició van organitzar una ‘fashion parade’ amb models desfilant amb pancartes pel passeig del Prado.

Durant tota la setmana hi haurà un ‘showroom’ col·lectiu a la Serrería Belga, on el públic podrà conèixer de primera mà (amb cita prèvia), junt amb un equip d’estilistes, les col·leccions tardor/hivern 2021/2022 de tots els creadors participants. És a dir, de la moda d’aquesta temporada que ja és a les botigues i pròximament als nostres armaris, a diferència de les col·leccions per a la primavera i estiu del 2022 que presentarà la MBMFW a Ifema. Les peces del ‘showroom’ col·lectiu no només s’exposaran, sinó que també es podran adquirir.

Cites amb els autors

Notícies relacionades

La MeM també acollirà presentacions d’autor en enclavaments especials de la ciutat de Madrid (’atelieres’, botigues, hotels, carrers...), unes cites molt cuidades i d’aforament limitat on els mateixos dissenyadors explicaran les seves col·leccions i el procés creatiu d’una manera pròxima i única. En aquesta edició, els modistes que participaran en aquestes xerrades seran Miguel Marinero, Oteyza, Brain&Beast, The Extreme Collection, Teresa Helbig, Juanjo Oliva, Malne, The 2nd Skin Co i Bimani, així com també es presentarà a Espanya la firma GNRL Studios.

Una de les principals novetats d’aquesta edició és el llançament de MeM Pro. Es tracta d’una programació dedicada a professionals de la indústria de la moda d’autor per tal de tocar temàtiques empresarials. De la mà d’IED, l’Associació d’investigació de la Indústria Tèxtil – AITEX, l’agència especialitzada en màrqueting digital LIN3S, Music Library, els dissenyadors Roberto Verino i Leandro Cano, i els projectes europeus S4Fashion, ELIIT i Worth, Madrid Es Moda oferirà una completa programació per poder descobrir noves claus de desenvolupament de negoci i experiències de valor.