Edició limitada

Així és la bufanda 100% llana ecològica dissenyada pel príncep Carles

  • El complement, que està en tres models, inclou els quadros príncep de Gal·les, és unisex i costa gairebé 200 euros

  • Fa dues setmanes la fundació de l’hereu britànic va llançar un col·lecció càpsula amb el mateix portal de moda amb què ara torna a col·laborar

El principe Carlos disena bufandas para una empresa foto Instagram campaignforwool

El principe Carlos disena bufandas para una empresa foto Instagram campaignforwool

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Als 72 anys,Carles d’Anglaterra està abocat de ple en la seva passió per la moda i la sostenibilitat, una afició que en realitat li ve de lluny. No obstant, el mes de novembre passat va ser quan es va fer realitat amb elllançament d’una col·lecció càpsula, ‘El modern artesà’, dissenyada per l’hereu al tron britànic. La nova línia, amb 18 peces, 10 per a dona i 8 per a home, és fruit de l’aliança entre l’associació solidària que presideix el príncep de Gal·les des del 1986,The Prince’s Foundation, i el portal de modaYoox Net-A-Porter, que es van unir per vendre aquestes peces clàssiques i luxoses que el primogènit de la reina Isabel va qualificar d’«impressionants».

Menys d’un mes després d’aquest debut,Carlesamplia el catàleg amb unasensacional bufanda molt del seu estil, amb elsfamosos quadros de Gal·les, unisex, en tres models a elegir(The Elgin, The Derwent i The Murray) i per, suposat, de llana 100% d’ovelles procedents de granges amb segell ecològic. Les revistes de moda asseguren que ésel regal perfecte per a aquest Nadal, tot i que els únics peròs és que es tracta d’una edició limitada i que el seu preu frega els 200 euros.

El compromís amb el planeta que marca l’agenda del príncep Carles des dels seus primers actes ha tornat a quedar manifest en aquesta empresa, ja que en l’elaboració de la bufanda ha confiat en la marca de moda sostenibleMother of Pear. Amb aquesta peça tan calenteta es commemora el desè aniversari de The Campaign For Wool, una iniciativa que va llançar fa una dècada per recolzar la indústria de la llana.

A més d’a Yooks Net-a-Porter i Mother of Pearl, la bufanda també es pot adquirir enJohnston of Elgin, firma que també ha col·laborat en la seva elaboració. El recaptat es destinarà, a més de cobrir costos de producció, a la iniciativa Future Textiles de la fundació del príncep i una beca a Johnstons of Elgin.

L’editor en cap de l’edició britànica de ‘Vogue’,Edward Enninful, s’ha declarat fan de la bufanda, i ell mateix és un dels que l’ha nuat al coll.

Els beneficis de l’ús de la llana

Durant els últims deu anys, The Campaign For Wool i el príncep de Gal·les s’han esforçat aconscienciar el públic sobre els beneficis de la llana com a fibra natural, renovable i biodegradable. La campanya destaca els beneficis de l’ús de la llana per protegir el planeta i la vida marina, i en el projecte estan involucrats tant criadors d’ovelles i llaners, fabricants de tèxtils, fabricants d’alfombres, marques, minoristes, dissenyadors d’interiors i moda i artesans de tot el món.

La llana és un producte que ni el científic més brillant podria crear al laboratori amb la tecnologia més puntera»

Carles d’Anglaterra

Notícies relacionades

«És important recordar a la gent el valuosa i sostenible que és la llana com a fibra i com a material natural. La llana és un producte que ni el científic més brillant podria crear al laboratori amb la tecnologia més puntera. A l’invertir en la naturalesa com la veritable economia, tenim una oportunitat increïble per revitalitzar les indústries sostenibles (...). Necessitem posar la naturalesa al centre de la nostra manera d’operar i fer evolucionar el nostre model econòmic, posant les persones i al planeta en el centre de la creació de valor global. L’únic límit és la nostra voluntat d’actuar, i el moment d’actuar és ara, i tots podem marcar la diferència», remarca el príncep a la web deThe Campaign For Wool.

Lafundació del príncep Carlesva néixer el 1986 amb l’ànim de recolzar les tradicions patrimonials d’Escòcia, des del seu exclusiu teixit de punt i tartan fins a l’arquitectura, el disseny i l’horticultura.

Temes:

Nadal Ecologia