MODA CATALANA

La 080 Barcelona Fashion es reconverteix en digital

La fira de moda espera arribar als mil compradors internacionals

undefined52134239 grafcat858  barcelona  04 02 2020   un momento del desfile d200810151753

undefined52134239 grafcat858 barcelona 04 02 2020 un momento del desfile d200810151753 / Marta Perez

1
Es llegeix en minuts
Efe

El ‘showroom’ de moda de la 080 Barcelona Fashion, impulsat per la Generalitat, se celebrarà en forma d’exposició digital del 10 de setembre al 21 d’octubre, arribarà a mil compradors internacionals i s’hi exposaran més de vint marques.

Segons un comunicat del Govern, a causa de les limitacions imposades per la pandèmia de Covid-19, la majoria dels compradors internacionals no podran viatjar a Catalunya, així que el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i el Clúster Català de la Moda (Modacc) han proposat que la desena edició del 080 Barcelona Fashion Showroom sigui una exposició digital que durarà sis setmanes.

Malgrat això, es mantenen els objectius i funcionalitats del certamen presencial: generar interaccions entre compradors internacionals i les marques de moda catalana que s’exposin, unes mesures que garantiran la seguretat i ajudaran a generar nous negocis i relacions professionals en moments difícils per a la moda catalana.

Formats internacionals

La plataforma del ‘showroom’ està desenvolupada per una empresa tecnològica de Barcelona en col·laboració amb la Fundació FITEX i s’ha basat en altres certàmens similars, com la Joor de Londres, l’Un Order de Nova York o la Pitti Connect d’Itàlia.

Notícies relacionades

Modacc està treballant en una campanya de màrqueting digital sobre una base de dades pròpia de més de mil contactes, que inclou compradors, agents i distribuïdors de tot el món per convidar-los a formar part de l’exposició d’aquest any, i la Generalitat assegura que està sent molt positiva, ja que molts distribuïdors han vist reduïda la seva cartera de marques.

Hi haurà més de 20 marques expositores, entre les quals, ja estan confirmades Yerse, Sita Murt, Escorpion, Lola Casademunt, Blue Dolls, Dr. Bloom i Anna de Manel, totes centrades en la roba de dona, que, a més, es podran aprofitar de la setmana de la moda, que tindrà lloc del 14 el 17 de setembre també en format digital.