Firma en transició

Stella McCartney, en números vermells

En l'exercici del 2018 va tenir unes pèrdues de 12,6 milions d'euros

lmmarco31350544 british designer stella mccartney appears at the end of her 200311192250 / BENOIT TESSIER

lmmarco31350544 british designer stella mccartney appears at the end of her 200311192250
lmmarco52594216 topshot   models present creations by stella mccartney at th200311192259

/

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Stella McCartney, com tantes vegades, va comptar el 2 de març, en la seva última desfilada femenina en la setmana de la moda de París, amb el seu pare, sir Paul McCartney assegut a primera fila aplaudint orgulls el seu xou. Una desfilada que es va tancar amb el carrusel final de les models intercalades amb una sèrie de persones enfundades en disfresses de guineu, cocodril i vaca, que va provocar somriures dels convidats, entre els quals també hi havia l’editora en cap de ‘Vogue’ America Anna Wintour i l’actriu Shailene Woodley.

Una nova crida d’atenció sobre el ferri compromís de la dissenyadora, de 48 anys, amb la defensa dels animals, heretat sens dubte de la seva mare, Linda McCartney. Hi va haver aplaudiments, somriures, mòbils en alt i felicitacions després de la desfilada. Però també cert nerviosisme. I és que els números no li surten, a Stella McCartney. La dissenyadora i empresària està en números vermells.  

L’empresa de la britànica, que l’any que ve complirà 20 anys d’existència, passa un moment delicat. A l’exercici del 2018 va tenir unes pèrdues de 12,6 milions d’euros, davant els beneficis de 10,3 milions d’euros que havia aconseguit l’anterior. Malgrat això, el negoci va repartir uns dividends de gairebé 754.000 euros, dels quals McCartney va obtenir la meitat. Així ho recullen els comptes que l’empresa va dipositar al Registre Mercantil de Londres.

Any de transició

Notícies relacionades

Segons el diari ‘Daily Mail’, la marca ha justificat aquestes pèrdues afirmant que el 2018 va ser «un any de transició» i que tots aquests diners es deuen a «costos de reorganització» i a la inversió en la botiga mare a Londres. El març d’aquell any, Stella va decidir fer un gir als números de la marca, que des dels seus inicis formava part en un 50% del grup de luxe Kering (propietari també de Gucci, Balenciaga i Saint Laurent). Stella va aconseguir el 100% de la seva marca i l’any passat va vendre una part més petita de les seves accions al grup LVMH –propietari de Louis Vuitton, Dior i Givenchy, entre d’altres.

El medi ambient ha sigut una constant en la seva marca des del seu naixement, quan gairebé cap firma de moda –el tèxtil és la segona indústria més contaminant després del petroli–. «M’agrada pensar que contribueixo amb una manera diferent de pensar», explicava McCartney al final de la seva última desfilada. «He demostrat un model de negoci sa que està afavorint el canvi i que és acceptat. Prefereixo ser positiva i pensar que puc mostrar un exemple magnífic d’una altra manera de fer negocis». Amb botiga física també a Barcelona, els seus vestits de la col·lecció d’estiu s’acosten als mil euros.

Temes:

Moda