NOVA AVENTURA

Juan Avellaneda es passa a la porcellana

El dissenyador inaugura la nova botiga de la firma Vista Alegre i assegura que està immers en la creació d'una vaixella

undefined52606311 barcelona  barcelon s   03 03 2020  gente    inauguraci n de200303170102

undefined52606311 barcelona barcelon s 03 03 2020 gente inauguraci n de200303170102

2
Es llegeix en minuts
Mireya Roca
Mireya Roca

Periodista

ver +

No para d’aconseguir èxits en la seva vida professional i potser per això li agrada arriscar: Juan Avellaneda s’atreveix ara amb el món de la porcellana. El mediàtic dissenyador, habitual dels platós de televisió, s’embarca en una nova aventura de la mà de Vista Alegre, la prestigiosa firma portuguesa de porcellana fina, cristalleria i articles de decoració, que ha inaugurat aquest dimarts la seva nova botiga de tres plantes. 

Enmig d’una gran expectació, el creador ha arribat a l’acabat d’estrenar establiment, situat en plena Diagonal, per presentar les noves col·leccions de Vista Alegre. I sense perdre temps, com a ambaixador de la companyia ha començat descrivint l’estilisme que ha realitzat (per primera vegada) en una taula, a la qual no li faltava de res i que estava ubicada en un dels espais amb més visibilitat del lloc.

Símbol del dandisme

El primer que ha sorprès els assistents és que el joc de taula i els tovallons feien joc amb la seva americana, peça estrella i símbol del dandisme que predica aquest guru de la moda, les flors dels quals amb fons bordeus entonaven a la perfecció.

«He escollit la vaixella Duality perquè per sobre és una mica més sòbria, però per darrere té un estampat d’uns dissenys que es van trobar al museu de Vista Alegre al segle XIX. Per això vaig decidir que la taula estigués inspirada en aquella època» i ha afegit: «El teixit de les estovalles l’he dissenyat jo i està inspirat en la casa de Victor Hugo, també del segle XIX i totes les flors estan inspirades en els bodegons holandesos».

 

Entre plats, copes, espelmes i tota mena de detalls sofisticats que transporten al mateix univers del dissenyador, ha destacat la col·lecció de vidre ‘Cloudy Butterfies by Claudia Schiffer’, que inclou una sèrie de gerros amb flors silvestres creats per la model alemanya. La ‘top’ «s’ha inspirat en la naturalesa de la seva infantesa, creant dissenys en els quals ressalta l’artística pintura feta a mà al més pur estil Bordallo Pinnheiro», ha detallat Avellaneda, coneguda pels seus vestits barrocs i de cridaners estampats. 

Notícies relacionades

«Em sembla molt bonic tenir en una taula Claudia Schiffer, ‘aguantant’ les flors, com si fos la que sustenta el xou. És com una minipicada d’ullet a la meva professió, ja que les models són les que presenten els nostres dissenys, però en realitat presenten sobretot el nostre món. Per exemple, Nieves Álvarez interpreta el meu estil, és la que ensenya tot», ha revelat el creador, que ha participat a ‘Cámbiame’ (Tele 5) i ‘MasterChef Celebrity 4’.(TVE-1).

«La reinterpretació dels clàssics»

El barceloní, que té previst llançar aquest estiu una nova col·lecció de vestits i dissenys de bany amb Tamara Falcó, ha explicat també que ha sigut un plaer col·laborar amb la marca, que l’hi han posat molt fàcil perquè li han donat total llibertat des del primer moment. I ha assegurat que aquest primer contacte amb Vista Alegre seguirà amb una col·laboració en la qual crearà una vaixella. «Vaig presentar diverses propostes i les que hem triat seran peces especials. Tindran aquesta elegància clàssica que em caracteritza, perquè ja sabeu que el que m’agrada a mi és la reinterpretació dels clàssics, és a dir, de lluny semblarà clàssic, però a l’acostar-te es veurà que no ho és tant», i ha assegurat que la col·lecció estarà llesta en uns sis mesos perquè és un treball laboriós i lent. «Soc molt pesat amb els colors», conclou.

Temes:

Moda