UN NÚMERO, DUES PORTADES

Penélope Cruz, editora de 'Vogue'

L'actriu protagonitza un homenatge a Karl Lagerfled i a Donatella Versace

lmmarco47432471 gente extra  portada de la revista vogue penelope cruz190321170946

lmmarco47432471 gente extra portada de la revista vogue penelope cruz190321170946

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

En una portada, vestida per Karl Lagerfeld i fotografiada per Peter Lindbergh. I en una altra, per Donatella Versace en una imatge de Luigi-Iango. L’actriu madrilenya Penélope Cruz és la protagonista i la directora creativa del nou número de ‘Vogue’ Espanya que ja està als quioscos. Referència global del cine i de la moda, el número és un repàs del seu univers creatiu i personal, amb especial èmfasi en el talent espanyol, i en el qual participen Pedro Almodóvar, Antonio Banderas, Javier Bardem, Úrsula Corberó, Salma Hayek, Bárbara Lennie, Ángela Molina, Gwyneth Paltrow, Palomo Spain i Rosalía, amb la qual comparteix precisament escenes a ‘Dolor y gloria’, la cinta d’Almodóvar que s’estrena aquest divendres. 

Penélope Cruz és el personatge que més vegades ha aparegut a la portada de ‘Vogue Espanya’ des del naixement de la revista l’abril de 1988. Aquesta és la 12a ocasió en què la protagonista de ‘Volver’ ocupa aquest espai. L’homenatge a Lagerfeld es va realitzar a Madrid, poques hores abans de la mort del dissenyador. L’actriu va ser l’única de les muses de la casa que va aparèixer en la desfilada de la col·lecció pòstuma de prêt-à-porter tardor/hivern 2019, i apareix a la portada de Vogue España amb un vestit de 1983, el primer any de Lagerfeld a Chanel. “Quan em vaig posar el vestit vermell de 1983, vaig notar la llana i vaig sentir una esgarrifança. Tots sabíem que no havia sortit a saludar al final de la desfilada d’alta costura de gener i que no es trobava bé, tot i que no se sabien els detalls. Vaig tenir un moment tota sol, quan em vestia... i hores més tard va morir. Sempre relacionaré aquestes imatges amb el dia en què ell se’n va anar. És una casualitat impactant. A més, Peter i Karl es van estimar molt. Tots remem en la mateixa direcció per poder realitzar aquest tribut que ell mai va veure”, explica l’actriu a la revista.

Un vestit de Gianni Versace

 El tribut a Donatella Versace, a qui Penélope va encarnar a la sèrie ‘American Crime Story’ en un paper que li va valer nominacions als premis Emmy i Globus d’Or, està fotografiat per Luigi and Iango. A la portada, l’actriu llueix la recreació d’un dels dissenys més emblemàtics de Gianni Versace: el vestit d’imperdibles que Liz Hurley va llançar a la fama el 1994, reeditat ara per la seva germana per a la col·lecció ‘pre-fall’ 2019. “L’any passat Donatella va estar molt present en la meva vida al preparar el personatge. Vaig passar hores veient i escoltant entrevistes i vaig arribar a convertir-me en una experta de la seva història. Això em va fer admirar-la encara més i agafar-li encara més afecte. A la casa sempre han sigut molt generosos amb mi, però vaig passar tant temps estudiant-la que va arribar a ser com una obsessió. I aquesta va ser una oportunitat de retre-li homenatge una altra vegada”.

 

Penélope ha volgut posar el focus en la moda espanyola amb articles dedicats a la firma espanyola que treballa amb material reciclat Ecoalf, Palomo Spain i Sybilla així com en els seus propis projectes com a dissenyadora de joies al costat de Swarovski i de bosses Carpisa.

La seva especial relació amb Pedro Almodóvar també té un lloc preferent en aquest número amb un reportatge en el qual el director obre les portes de casa seva per a una paella en família en la qual es reuneixen alguns dels protagonistes de la seva nova pel·lícula, ‘Dolor y gloria’, al costat d’aquells que formen la productora El Deseo. A més, Penélope selecciona les seves escenes favorites de la filmografia del manxec perquè la jove artista espanyola Camila Falquez fabuli a partir d’elles en una producció de moda que certifica la vigència i la modernitat de l’obra d’Almodóvar.

Notícies relacionades