RETALLADES EN EL NEGOCI

Calvin Klein es queda en calçotets

La firma novaiorquesa tanca la seva botiga capitana i deixa de desfilar a la passarel·la

lmmarco47015906 gente shawn mendes   para calvin klein190322175621

lmmarco47015906 gente shawn mendes para calvin klein190322175621

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Calvin Klein encongeix. La firma nord-americana que va fundar un jueu del Bronx el 1968 ha tingut grans moments de glòria, però ara li toca replegar-se i reduir costos, per exemple fent calçotets, roba esportiva, texans i colònia, que són les seves apostes més segures i longeves. De fet, el seu últim reclam en roba interior per a la seva campanya 'My Calvin' és el cantant de 20 anys Shawn Mendes, que aquest dimarts actua al Palau Sant Jordi de Barcelona. Abans ho va serJustin Bieber. I les Kardashian.

Els números no l’acompanyen i no és moment d’arriscar, tampoc de vendre roba cara, així que han deixat de banda la presentació de les seves col·leccions de roba per a home i dona en passarel·la. La casa de moda va ser una de les grans absents al febrer a la Fashion Week de Nova York, un esdeveniment en el qual participava des de 1994. I han tancat la nau capitana de la marca a Manhattan, la ‘boutique’ del 654 de Madison Avenue, amb arquitectura de John Pawson i on venia les seves col·leccions de luxe, ja ha tancat. 

Hi havia molta expectació per veure què passava després de la sortida “amigable” –així es va qualificar: no ho va ser tant– del dissenyador belga Ralf Simons, el desembre passat després del seu fitxatge el 2016 procedent de Dior. Però el cas és que ningú ha substituït al cervell de la línia 205W39NYC, abans anomenada Calvin Klein Collection –liquidada també, ningú recordava tants números i lletres–. Això ha suposat l’acomiadament de 50 empleats a l’oficina novaiorquesa i el tancament de l’oficina de Milà on treballaven 50 persones més. De tot això ha donat puntual compte el portal especialitzat ‘WWD’, que en assumptes de costura no dona puntada sense fil. 

Notícies relacionades

Calvin Klein és propietat del grup tèxtil Phillips Van Heusen (PVH), amos de Tommy Hilfiger, Arrow i Kennet Cole, entre altres firmes. Ho és des que el senyor Calvin Klein, que ara té 78 anys, la vengués el 2003 i ell decidís decicar-se a fer-se continus retocs, torrar-se al sol i sortir amb jovenets que podrien ser els seus nets. O els models que utilitza la firma.

“Totes aquestes iniciatives estratègiques ens permetran dirigir un negoci més modern, dinàmic i efectiu, i ens permetran reinvertir en la marca”, va anunciar en un escarit comunicat Steve Shiffman, conseller delegat de Calvin Klein, encara una de la firmes de moda més reconegudes a escala planetària i present a 75 països. Tot i que el desig de Ralf Simons va ser acostar-se descaradament al luxe –va arribar a vestir molts famosos a l’alfombra vermella, de Reese Whitespoon a Millie Bobby Brown–, la casa mare finalment s’ha adonat que per al gran públic, Calvin Klein (i la seva línia CK més barata) són texans, calçotets, fragàncies, ulleres i roba de casa, tot basat en el mundà món de les llicències i tan procliu a les falsificacions.