ESTRATÈGIA PUBLICITÀRIA

Fotos no tan robades

Les imatges que semblen capturades per paparazzis són l'última tendència en moda

lmmarco42513079 gente instagram kim kardashian180314200936

lmmarco42513079 gente instagram kim kardashian180314200936
lmmarco42513097 gente instagram balenciaga180314200930

/

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Quan una dona tan espavilada com Kim Kardashian es va deixar fotografiar en un mateix i aparentment rutinari dia amb fins a 11 estilismes diferents de la firma Yeezy, la del seu marit, Kanye West, és que alguna cosa tramava la parella. I és que en l'era d'Instagram, on la majoria de fotos que es fan els famosos obeeixen a la venda d'alguna cosa, a pocs dels que segueixen l'univers de la moda se'ls ha escapat l'èxit que tenen aquestes imatges que semblen robades, però que en realitat estan calculades. Són les fotos paparazzi.

Aquelles imatges de Kim Kardashian -i algunes de les que penja el seu marit, Kanye- obeeixen a una nova i innovadora estratègia de màrqueting que consisteix a passar de passarel·les i de catàlegs, a evitar llums d'estudi i bons enquadraments, i a disparar directament al carrer, com si algú hagués perseguit amb la càmera la famosa de torn i aquesta hagués intentat esquivar la situació amagant la cara, per exemple, darrere d'una bossa de marca de 3.000 euros. És el que està farta de fer també Paris Hilton. 

La campanya d'aquesta primavera estiu de Balenciaga és emblemàtica d'aquesta tendència. Les models -aquesta vegada no es tracta de celebritats- apareixen amb cara de sorpresa, envoltades de guardaespatlles, mentre posen com les famoses que són enxampades in fraganti per la premsa i es tapen la cara amb les mans o les bosses i apereixen amb cara d'incomoditat. Els guardaespatlles, a més, són reals, contractats per la firma francesa per acompanyar les models en una falsa realitat. De fet, les imatges les firma Best Image, una reconeguda agència fotogràfica parisenca.

La mentida de l''street style'

Notícies relacionades

Els estilismes de les famoses en el seu dia a dia són els que alimenten la majoria de les webs de moda i fins i tot la versió impresa de molts mitjans. Conèixer el dia a dia -planificat i banyat per filtres, no ens enganyem- d'algunes famoses és tan senzill com obrir el seu Instagram, que l'hi preguntin si no ainfluencers com Paula Echevarría i a models com Gigi Hadid. Precisament Mimi Cutrell, estilista de Gigi i en ocasions de la seva germana Bella, explica ja amb el hashtag#styledbymigi que inclou les imatges que els paparazzis fan pel carrer a Gigi. De fet, aquestes imatges diàries donen forma albookde Cutrell, que cada dia veu el seu treball immortalitzat i publicat en mitjans de moda sense haver participat en una editorial ni en una producció per aconseguir-lo.

Aquesta fotos paparazzi, que ja al seu dia van recrear en les seves campanyes fotògrafs prestigiosos com Steven Meisel, aporten una certa credibilitat i s'allunyen dels anuncis tradicionals, cada vegada més desgastats.