DIRECTOR CREATIU D'ANTONIO MIRÓ

Albert Villagrasa: "Vendre moda està difícil"

La firma presenta en la 080 Barcelona Fashion una col·lecció que s'inspira en l'univers dels amish

  / ADRIANA RIBAS

 
lmmarco37132436 gente 01 02 2017 desfile de moda de antonio mir  para 080170201193033
lmmarco37131261 gra348  barcelona  01 02 2017   varios modelos desfilan con 170201174353
lmmarco37131260 gra349  barcelona  01 02 2017   un modelo luce una de las cr170201174341
lmmarco37131211 gra339  barcelona  01 02 2017   una modelo luce una de las c170201174328

/

2
Es llegeix en minuts
LUIS MIGUEL MARCO / BARCELONA

Abans de tallar la tela, expliquem que, l'estiu passat, la firma Antonio Miró va tornar a la passarel·la, però sense Antonio Miró. El dissenyador de Sabadell, de 69 anys i creador de la firma el 1979, se'n va apartar i només conserva el 30% d'una empresa que va marcar una època els 80 i els 90 i que ha sobreviscut gràcies a les llicències de tota classe, la firma que la burgesia progre va adoptar com a seva i que van lluir gent com John Malkovich i Ryyuchi Sakamoto.

La directora executiva de l'empresa (amb el 70%) és Andrea Arquero i el director creatiu, Albert Villagrasa (Balsareny, 1977), que va treballar com a assistent d'Antonio Miró des del 2006 al 2011. Villagrasa va ser l'encarregat de presentar, aquest dimecres en el marc de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, la seva col·lecció 'Origens' per a home i dona.

- ¿Li agrada tornar a sentir l'adrenalina de la desfilada?

- És clar. Durant uns anys ens vam centrar en les llicències, però de cara a l'anterior edició del 080 vam creure que havia arribat el moment de tornar a desfilar. Així que hem tornat.  

- ¿Quin va ser l'origen d''Origens'?

- Un dia, al metro, em vaig quedar amb una imatge: tothom estava mirant el mòbil. I immediatament  vaig pensar en els amish, aïllats voluntàriament del món, d'esquena a les noves tecnologies... A partir d'aquí va sorgir la idea de la col·lecció, de pensar en les coses artesanals.

- Tot molt bàsic.

- Li he volgut donar un punt de sofisticació a la senzillesa, al que és bàsic. Línies pures, talls nets, elegants, sense estridències. Cotó, seda i tul transparent. I tot en negre, blanc i gris i en texà.

- En el seu intent de connectar amb un públic més jove, ¿s'ha oblidat del públic fidel a Antonio Miró?

-Gens. Nosaltres ens seguim dirigint a aquest públic que aprecia la qualitat d'una americana ben feta, amb una bona caiguda. A més, per més que vulguem dirigir-nos efectivament a la gent jove, no ens enganyem, ¿qui té diners per comprar moda? ¿Qui pot permetre's avui una americana i pantalons de sastreria? Vendre moda està actualment difícil, vendre roba no tant. Tens molt 'fast food' per triar. 

- Per a vostès, ¿què significa anar a una plataforma amb la 080?

- Cadascú en té els seus motius i tots molt respectables. Nosaltres no ens oblidem de la part comercial. La passarel·la és un aparador, no és un canal de venda en si mateix. De totes maneres, jo diria que el 70% del que s'ha vist a la desfilada arribarà al punt de venda. He de dir que la direcció artística i el càsting de la passarel·la m'agrada.

-¿Vostè és qui supervisa les llicències?

- Sí. I tot ha d'anar en consonància, per exemple, amb la paleta de colors que hem triat. Per això hem invitat els nostres llicenciats a la desfilada. 

- Quin famós podria vestir avui mateix d'Antonio Miró?

-Doncs qualsevol actor o actriu que estigui funcionant ara mateix.

- Per cert, ¿quant val una americana i pantalons de conjunt de col·lecció?

Notícies relacionades

-Doncs de 350 a 400 euros. No està malament per a una peça que nosaltres produïm a Portugal i a Itàlia. Jo sempre soc partidari de comptar a l'armari amb poca roba però que sigui de qualitat. I sobretot, que et caigui bé.

.