DE NENES PRODIGI A ICONES DE LA PASSAREL·LA AMB UNA COL·LECCIÓ DE CULTE

Les Olsen, de disseny

Les cèlebres bessones obtenen el seu tercer 'Oscar de la moda'

2
Es llegeix en minuts
MIREYA ROCA / BARCELONA

Quasi 30 anys després de la seva explosió, el fenomen Olsen continua. Amb tot just nou mesos, les bessones Mary Kate i Ashley (Sherman Oaks, Los Angeles, 13 de juny de 1986) es van fer famoses donant vida a Michelle, la filla petita d'un jove viudo en la coneguda telesèrie Padres forzosos. 

Encara que no són dues gotes d'aigua, les dues germanes es van alternar en el paper a causa de les lleis de protecció del menor i a poc a poc es van guanyar la simpatia del públic nord-americà i de milers de seguidors d'altres països que van emetre la comèdia, entre ells Espanya.

Fins al 1995, quan la sèrie es va acabar, ja havien obtingut una ingent fortuna (cada una s'havia embutxacat prop de 38.000 euros per capítol) i la seva popularitat era tan gran que els va permetre seguir protagonitzant films familiars produïts per Dualstar, la productora creada pels pares quan elles tenien tan sols 5 anys.

Després d'actuar juntes a la cinta New York minute, que es va estrenar el 2004, les germanes van decidir allunyar-se de les càmeres per endinsar-se en la moda. Van començar venent perfums i productes per a adolescents que van aconseguir col·locar en 3.000 botigues de tot el món, un èxit que les va animar a fer un pas més : el 2006 van llançar la seva primera col·lecció de roba, The Row. El nom prové de Savile Row, el carrer de Londres de la sastreria a mida, per la qual cosa no és d'estranyar que la seva primera peça de roba fos una simple samarreta blanca, que, malgrat els 290 euros que costava, es va vendre com xurros.

Notícies relacionades

En poc temps la seva estètica minimalista combinada amb trets grunge boho en blanc i negre es va convertir en un referent d'avantguarda per a butxaques acabalades (una camisa costa al voltant de 800 euros), però a diferència d'altres famosos, les Olsen no han negat mai que la seva firma és «pur luxe» i que es ven en els establiments més selectes de tot el món.

DISTINCIONS / Tampoc han explotat la seva fama per donar a conèixer els seus dissenys, un altre tret que les distingeix de la majoria de celebrities que s'han llançat al món del disseny. El que és clar és que, també a diferència d'altres nouvinguts, de talent no els en falta, com demostra el fet que cada any desfilen a la passarel·la novaiorquesa amb gran èxit i també pels premis atorgats pel Council of Fashion Designers of America (CFDA). Uns prestigiosos guardons, coneguts com els Oscars de la moda, que les germanes ja han recollit en tres ocasions amb la seva col·lecció The Row: el 2012, el 2014 i dilluns passat, quan van tornar a ser distingides en l'apartat de roba femenina a davant de Marc Jacobs i Michael Kors. 

Temes:

Moda