LA SETMANA DE LA MODA A BARCELONA

La passarel·la 080 es desperta amb els pijames de TCN

La novena edició de la plataforma comença amb un pressupost retallat en un 40%

Kortajarena, ahir, de Josep Abril.

Kortajarena, ahir, de Josep Abril.

2
Es llegeix en minuts
MIREYA ROCA
BARCELONA

La festa del pijama que va muntar ahir la dissenyadoraToton Comella,al capdavant de la seva firma TCN, al Saló del Tinell va fer de despertador de la novena edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion. Després de les propostes de la modista catalana, van arribar les dels independentsJosep Abril, Celia Vela, Karlota Laspalas, Montse Liarte iAlexis Reyna. Una llista que deixa ben clar el nou esperit d'aquest aparador: firmes consagrades compartint escenari amb altres de menys conegudes per al gran públic. I, com a ganxo comercial, la participació de multinacionals com Mango i Desigual.

És la manera de tenir ressò mediàtic en una edició que, com va recordar ahir el conseller d'Empresa i Ocupació,Francesc Xavier Mena, també ha patit les retallades de la tisorada general de la Generalitat. El pressupost s'ha reduït en un 40% respecte a la cita del juliol (d'1,64 a 1,05 milions d'euros). Part dels diners els han posat les mateixes marques que desfilaran en l'entorn de la plaça del Rei. Potser per això, el polític va voler deixar clar que la intenció del saló és que la inversió que han realitzat els surti rendible. «A Catalunya no volem fer faràndula, sinó expressar que tenim una indústria viva», va dir. D'aquí ve que s'hagin integrat encara més altres iniciatives, com la fira de moda urbana The Brandery i la desfilada de ModaFad, a més de la celebració, aquest any, del festival Asvoff, que uneix cine (el certamen està especialitzat en curts) i moda.

Menava fer aquestes declaracions abans de la desfilada inaugural, que TCN va batejar com a Pijama Party. El seu nou treball per a la tardor va reunir un grup de fràgils i pàl·lides models que van lluir una barreja de llenceria dels anys 50 i unlook desenfadat amb dessuadores i botes. No hi van faltar les clàssiques ratlles, els quadros de llenyataire en pelfa i punt, així com un sexianimal printde tigressa en minisostenidors i culots de setí.

Abril va recrear un univers masculí amb notes orientals amb faldilles sobreposades ilegginscoordinats amb jerseis, jaquetes i abrics.Jon Kortajarena,transformat en tuareg, va encapçalar els models.

Notícies relacionades

DESFILADA EN PLE VOL / L'Asvoff va entregar els seus premis en una gala conduïda perRossy de Palma.Va guanyar la competició oficial -ambIsabel Coixetal jurat-Ephemeral nature, deGsus López,divertida història d'un estilós matrimoni que viu en una luxosa casa a Londres.

Avui, el 080 seguirà amb les desfilades de Justicia Ruano, Brain & Beast,Míriam Ponsa,Sololaverdadessexy,Juan Pedro López, Who, Der Metropol i Mango. I The Brandery es presenta en un vol Madrid-Barcelona en què desfilaran diverses marques presents en la cita que tindrà lloc a Montjuïc a partir de demà.