EL PRESTIGIÓS CINEASTA DIRIGEIX L'ANUNCI NADALENC DE FREIXENET D'AQUEST ANY

Martin Scorsese: "No sé si el que faig al cine és art"

2
Es llegeix en minuts
CARMEN MUÑOZ / MADRID

A Little Italy només pots ser un gàngster o un sant. Jo no podia ser un gàngster acceptable i no vaig saber mai com arribar a ser sant, així que em vaig fer director de cine". Aquesta frase mítica pronunciada perMartin Scorsesedóna una idea del tarannà del director, considerat per la crítica un dels més prestigiosos i rellevants cineastes dels últims temps. Doncs bé,Scorseseva estar ahir a Madrid per presentar el curtmetratgeThe key to reserva,que és la base de l'anunci amb què Freixenet felicitarà a partir de l'1 de desembre el Nadal amb el tradicional cava Carta Nevada.

Aquest any, l'espot nadalenc més esperat ha canviat d'estil i contingut per donar prioritat al factor creatiu en lloc de l'interpretatiu. I l'escollit per al canvi de rumb ha estatMartin Scorsese,que té com a única experiència en el món de la publicitat tres anuncis per a American Express ambRobert De Niro.El director, guanyador de l'Oscar a la millor pel.lícula del 2007 perInfiltradosi autor de films tan prestigiosos comTaxi DriveriToro salvatge,ha preparat un curtmetratge de vuit minuts. "Ha sigut un repte molt important", va afirmar el cineasta, que va afegir amb modèstia: "No sé si la publicitat és un art ni sé si el que faig en el cine és art".

HISTÒRIA DE MISTERI

L'espot no deixarà indiferent a ningú. No hi ha bombolles daurades ni actors coneguts, però enganxa amb la primera seqüència. És una història de misteri a l'estil de l'oscaritzat director i alhora un homenatge aAlfred Hitchcock,a qui adora tant que fins i tot veu algunes de les seves obres sense so. L'espot es presenta com un tràiler en què apareix el mateixScorseseen un magatzem manipulant uns fulls amb guants. "¿Ens volia ensenyar alguna cosa?", diu una veu en off. "Sí, tres pàgines i mitja d'un guió perquè el dirigís Hitchcock", respon Scorsese, que afegeix: "Es titulaLa clau reserva".A continuació, una història de misteri amb un assassinat en un teatre, que té com a colofó el brindis d'una parella amb cava Freixenet.

El director italoamericà, que va confessar que beu cava "a les vacances", ha tingut total llibertat per rodar la pel.lícula. Ell mateix n'ha escrit el guió i ha escollit els actors. Les úniques condicions que li van posar és que l'espot no fos violent (no ho és tot i que el guió inclogui un homicidi) i que el protagonista fos el cava, però sense les tradicionals bombolles. El curt, que es podrà veure íntegrament en cines i a la pà- gina web de Freixenet (www.freixenet.es), va ser rodat a l'octubre a Nova York.

Notícies relacionades

Amb aquest curt, el creador inaugura un nou cicle a Freixenet. L'empresa pretén que cada any un director de renom dirigeixi l'espot. Per a aquesta primera aventura, la marca catalana va arribar a estudiar mitja dotzena de noms. Segons algunes fonts, a la llista hi van figurarFrancis Ford Coppola, George LucasiSteven Spielberg.

Amb aquest canvi de rumb, Freixenet s'ha acomiadat deLeopoldo Pomés,creador de les bombolles daurades i realitzador dels anuncis des de l'any 1966. Les discrepàncies ambPomés,partidari de seguir utilitzant celebritats en les campanyes, van afavorir un canvi radical. La direcció de la firma catalana volia ampliar la galeria de personatges i es va decantar pels cineastes consagrats.