LA MARCA DÓNA TOTAL LLIBERTAT CREATIVA AL REALITZADOR D''INFILTRADOS'

Martin Scorsese dirigirà l'anunci de Freixenet

2
Es llegeix en minuts
MARTA PARREÑO / BARCELONA

S'han acabat les bombolles. Freixenet, responsable de l'espot nadalenc més esperat, ha decidit canviar d'estil per donar prioritat al factor creatiu en lloc de l'interpretatiu. I Martin Scorsese ha estat l'elegit per iniciar aquesta nova etapa. El director que es va emportar l'Oscar a la millor pel.lícula aquest any per Infiltrados està preparant el guió d'un curtmetratge d'entre 6 i 8 minuts que servirà de base per a l'anunci.

Scorsese té total llibertat per rodar la pel.lícula. Ell mateix s'ha encarregat de realitzar el guió, que encara està acabant de perfilar, i escollirà els actors. Les úniques condicions que li han posat és que no sigui violent i que el protagonista sigui el cava, això sí, sense les tradicionals bombolles que inundaven la pantalla tot el Nadal.

¿I el pressupost? "Depèn del que faci", va contestar ahir Pere Bonet, director de comunicació de la marca. "Però no el deixarem que es descontroli", va afegir. "Li hem posat un repte. Li vam explicar el nostre canvi i el va excitar. Se'l nota molt il.lusionat, ho demostra a les converses". Amb aquest curt, que es rodarà a l'octubre a Nova York, el creador inaugura un cicle.

Freixenet pretén que cada any un director de renom dirigeixi l'espot: "A partir d'ara volem un testimoni creatiu d'un dels grans mestres del cine". I Scorsese n'és un, però no l'únic. Per això, per a aquesta primera aventura, la marca catalana especulava sobre mitja dotzena de noms, tot i que no n'han facilitat cap altre que el de l'elegit. Però Bonet va afirmar que, en aquesta llista, figurava algun dels col.legues de professió que es van fer la foto amb el director d'Infiltrados després de la passada cerimònia dels Oscars, entre els quals hi havia Francis Ford Coppola, George Lucas i Steven Spielberg.

Notícies relacionades

Amb aquest canvi, Freixenet s'acomiada de Leopoldo Pomés, creador de les bombolles i realitzador de les campanyes d'aquest cava des de l'any 1966 --"Agraïm la seva col.laboració i talent durant tots aquests anys", va dir Bonet--, però segueix en la línia d'utilitzar celebritats per a les seves campanyes. "No volíem perdre l'oportunitat d'ampliar la galeria de personatges. Tenim gairebé l'obligació de no perdre-la, ja que encara és l'anunci més esperat. Fa dos mesos que la gent em pregunta qui portarem aquest any".

La productora Ovideo gestionarà la campanya de publicitat, de la qual s'encarregarà l'agència JWT --Walter & Thompson--. El curt es presentarà a Europa a finals de novembre i començarà emetre's, com cada any, la primera setmana de desembre.