DIGITALITZACIÓ GASTRONÒMICA

Innovació oberta al Basque Culinary Center

L'entitat s'alia amb Gipuzkoa Open Future_ de Telefónica per llançar un repte tecnològic a 'start-ups', pimes i universitats

La finalitat és millorar la gestió de l'inventari dels materials no alimentaris i, alhora, potenciar la seva excel·lència educativa

basque

basque

1
Es llegeix en minuts

El Basque Culinary Center (BCC) és una referència gastronòmica per la seva capacitat de conjugar la tradició de la cuina basca amb l’ús de les noves tècniques culinàries. Ara l’entitat fa un pas més a nivell d’innovació amb la voluntat d’accelerar la seva transformació digital. La primera Facultat de Ciències Gastronòmiques d’Espanya s’ha aliat amb Gipuzkoa Open Future_(programa impulsat per Telefónica) per llançar un repte tecnològic que li permeti perfeccionar la gestió del seu inventari no alimentari i potenciar l’excel·lència en l’experiència educativa, tant per als seus alumnes com per als professionals que formen part de la institució. 

L’objectiu és animar emprenedors, ‘start-ups’, pimes, universitats o centres tecnològics locals a dissenyar un sistema innovador a fi que els materials no alimentaris estiguin inventariats i localitzats, preferiblement en temps real. Amb aquesta solució pretén anticipar-se a la demanda millorant la qualitat, el control i la reposició dels materials en el seu cas. Tots aquells que hi vulguin participar poden formalitzar les seves candidatures fins al 18 de desembre en http://gipuzkoa.openfuture.org.

El guanyador del repte tindrà, entre altres beneficis, la possibilitat de realitzar un pilot real de la solució amb el BCC, sufragat pel centre, i un premi de 15.000 euros concedit per la Diputació Foral de Guipúscoa, soci juntament amb Telefónica de Gipuzkoa Open Future_. Igualment, i sempre que es compleixin les condicions, podran acollir-se als ajuts reglats per la Institució Foral amb què s’impulsen la creació d’empreses innovadores, així com la innovació, inversió i internacionalització de projectes.

Cocreació 

Notícies relacionades

En les fases del repte, els projectes seleccionats realitzaran una immersió de tres dies per Guipúscoa (Gipuzkoa Inmersion Trip), en la qual els participants i el Basque Culinary Center podran compartir coneixements i impulsar la cocreació i el 'networking'. A continuació, els projectes seleccionats disposaran d’un temps addicional per evolucionar les seves solucions i enviar-les de nou. Finalment, l’esmentada solució serà defensada durant el Demoday, on hauran de realitzar una exposició en format ‘pitch’ i de manera virtual.

El Basque Culinary Center reforça així la seva doble missió. D’una banda, impulsar la formació superior, investigació, innovació i promoció de la gastronomia i l’alimentació. I, de l’altra, convertir aquest sector en palanca de desenvolupament socioeconòmic a través de la Facultat de Ciències Gastronòmiques i el Centre d’Investigació i Innovació. Per a això, no podia trobar millor aliat que Gipuzkoa Open Future_, que busca promoure el talent, l’emprenedoria i la transformació digital en els sectors estratègics de futur.

Temes:

Gastronomia