APUNTS

Formació que s'avança al futur

Els graus, màsters i postgraus de la UOC estan pensats per als reptes laborals del segle XXI

Young adult woman relaxing on a sofa using a digital tablet. Kyoto, Japan. May 2016

Young adult woman relaxing on a sofa using a digital tablet. Kyoto, Japan. May 2016 / JGalione (Getty Images)

2
Es llegeix en minuts

La Universitat Oberta de Catalunya, que va néixer el 1995 amb un model d’aprenentatge propi, és pionera en l’ús d’internet, i la seva proposta es basa a estudiar, mitjançant un campus virtual, des de qualsevol lloc i en qualsevol moment. Vint-i-cinc anys després, s’ha arribat a un nivell d’experiència que li permet oferir una formació superior de reconeguda qualitat en línia, i fins i tot assessorar altres universitats i altres països per ampliar els sistemes d’educació superior per mitjà dels estudis no presencials.

En l’actualitat compta amb 73.081 estudiants en 134 països i 77.956 graduats i graduades. Ofereix 25 graus, 48 màsters universitaris, 4 doctorats i 295 màsters propis, postgraus i especialitzacions. L’oferta oficial, acreditada per les agències de qualitat, es complementa amb 396 seminaris, cursos d’idiomes, cursos de formació professional, assignatures lliures i MOOC.

Com a universitat global amb un model no presencial d’aprenentatge, prepara l’estudiant per afrontar els reptes d’una ciutadania global. Els experts ja assenyalen que, amb la crisi del coronavirus, es transformaran els sistemes sanitaris, l’economia, la política i la cultura de tot el món.

CAPACITATS

Com a institució orientada a la formació al llarg de la vida, aquesta universitat està especialment ben situada per promoure l’adaptació de persones i organitzacions davant dels canvis que redefineixen les relacions productives i el mercat de treball. 

Notícies relacionades

L’últim informe del Fòrum Econòmic Mundial‘Jobs of tomorrow: mapping opportunity in the new economy’ (2020), pronostica que les categories professionals que generaran més oportunitats laborals en l’economia global seran les relacionades amb l’adopció de noves tecnologies (economia verda, economia de dades, intel·ligència artificial, enginyeria, informàtica al núvol i desenvolupament de productes). Les professions emergents també reflectiran la importància de la interacció humana, amb un increment de l’economia de les cures, el màrqueting, les vendes, els continguts i la gestió de les persones. Segons aquest informe, el tàndem de factors digitals i humans impulsarà el creixement de les professions del futur. Des de la UOC s’aposta per la interacció entre les ciències humanes i socials i la tecnologia, en l’àmbit de set estudis o àrees de coneixement: Arts i Humanitats; Psicologia i Ciències de l’Educació; Ciències de la Informació i de la Comunicació; Dret i Ciència Política; Economia i Empresa; Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació, i Ciències de la Salut.

Un escenari perquè els professionals formats a la UOC surtin equipats amb criteris conceptuals i metodològics per desenvolupar la seva feina críticament i amb idees innovadores, imprescindibles per afrontar els reptes socials del segle XXI.