‘Corn Kid’

TikTok fa viral el blat de moro, just quan hi ha més escassetat

TikTok fa viral el blat de moro, just quan hi ha més escassetat
2
Es llegeix en minuts

El blat de moro està tenint un moment viral a internet just quan als operadors de productes bàsics els preocupa l’escassetat de subministraments.

L’obsessió en línia va començar a principis d’aquest mes després que Julian Shapiro-Barnum, que produeix la sèrie de vídeos Recess Therapy, va entrevistar un nen que realment sembla estimar el blat de moro.

El vídeo original va ser recollit per un compte de mems a TikTok, on va obtenir 16 milions de visites. Un remix musical publicat per The Gregory Brothers va aconseguir encara més reconeixement amb més de 33 milions de visites a la plataforma social. Fins i tot va inspirar vídeos derivats de marques com United Airlines i els Tennessee Titans de l’NFL.

Mentre el prestigi del blat de moro creix en línia, els subministraments del món real es redueixen. Aquest any, tanmateix, l’oferta de blat de moro ha disminuït significativament. La guerra entre Ucraïna i Rússia, que en conjunt representen al voltant d’una cinquena part de les exportacions mundials, ha pertorbat el mercat. Mentrestant, als Estats Units, el productor i exportador més gran del món, la collita ha sigut delmada a causa del clima extrem.

Això no ho fa menys atractiu per a Corn Kid, com ara es coneix el nen del vídeo a internet. «Mira això. No puc imaginar una cosa més bonica», diu en el ‘hit’ viral. «¡És blat de moro!».

Època d’incertesa amb el cultiu del blat de moro

Tanmateix, els camps de blat de moro d’aquest any són de tot menys bonics. La calor abrasadora, la sequera prolongada, les plagues voraces i la calamarsa nociva han colpejat les collites d’aquest any, deixant panotxes de gra inusualment petites, si és que en queda alguna a les tiges. Les perspectives de rendiment als EUA s’han quedat enrere de les mitjanes de l’any passat.

No només Corn Kid és fanàtic del blat de moro. El consum mundial del gra s’ha duplicat en les últimes dues dècades, segons xifres del Govern nord-americà. La demanda està impulsada per una població mundial en creixement i el seu ús en molts productes: el blat de moro dolç generalment es menja directe de la panotxa; El blat de moro blanc s’utilitza per a fregits i ‘tortillas’; el producte bàsic, o blat de moro groc dentat que és gairebé immenjable, s’utilitza per a edulcorants, aliments i combustible.

Notícies relacionades

En el vídeo, Corn Kid diu que creu que la panotxa que està menjant hauria de costar 1 dòlar. Els preus dels productes bàsics s’han duplicat en els últims dos anys i les collites cremades i la guerra en curs a Ucraïna signifiquen que és probable que els preus es mantinguin elevats en els pròxims dies.

Per la seva banda, Corn Kid està monetitzant la seva fama amb un compte Cameo, on els usuaris poden encarregar un missatge de vídeo personalitzat a partir de 145 dòlars.