Sector del ‘low cost’

Primark es llança a la venda online

La companyia britànica de moda obre les portes al servei ‘click and collect’, amb què espera frenar el gegant asiàtic Shein

Botiga de Primark a l’edifici que ha comprat Amancio Ortega a Oxford Street, a Londres.

Botiga de Primark a l’edifici que ha comprat Amancio Ortega a Oxford Street, a Londres. / AP / MATT DUNHAM

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Primark ha decidit moure fitxa per no quedar-se enrere en el sector del ‘low cost’ i obre les portes als serveis ‘click and collect’, que consisteix a demanar ‘online’ i recollir la comanda en una botiga física.

Més d’una dècada

Fins ara, la companyia britànica era l’únic gegant de la moda que havia evitat vendre en línia, ja que els seus baixos preus eren incompatibles amb els costos de transport i distribució que comporten les entregues a domicili.

La decisió de Primark s’ha vist influïda pel creixement imparable de gegants asiàtics com Aliexpress i, sobretot, Shein, la gran companyia xinesa que competeix amb preus de ganga, descomptes agressius i despeses d’enviament assequibles.

Tot i que la venda 100% ‘online’ seguirà sense formar part de la companyia d’origen irlandès, la cadena espera poder frenar Shein amb el servei ‘click and collect’.

Primarkfamés de deu anys que s’expandeix per tot Europa i els Estats Units. De fet, Espanya va ser la primera destinació estrangera pel què l’empresa va apostar i actualment és el segon mercat on té més nombre de botigues, després del Regne Unit.

Entrega a domicili

John Bason, director financer del propietari de Primark, Associated British Foods, ha declarat a ‘Reuters’: «Estem fent que la part digital avanci en gran tant al Regne Unit com en la resta d’Europa. Això generarà vendes i guanys per a nosaltres.

Bason també ha aprofitat per resoldre la qüestió sobre una possible entrada de la companyia en la venda ‘online’: «Si existís una oportunitat de comerç electrònic per a nosaltres, probablement serà més en l’àrea del ‘click and collect’». No obstant, per a Bason l’entrega a domicili es manté fora de l’agenda de Primark, els baixos preus dels productes són incompatibles amb els costos que generaria el repartiment a domicili, més encara amb l’augment del preu de les matèries primeres i la gasolina.

Notícies relacionades

A part del ‘click and collect’, Primark afegirà un altre servei per millorar l’experiència ‘online’ del client: oferirà informació gairebé a temps real sobre la disponibilitat de productes en botiga. Tot i així, la companyia britànica continua veient les botigues com el principal mitjà de creixement. S’espera que en els pròxims cinc anys la companyia passi de tenir 402 botigues a 530 als Estats Units, França, Itàlia i Espanya.

A Espanya ha anunciat l’obertura de botigues a Girona, Cadis, Sant Sebastià, Madrid, Bilbao, Vigo i Marbella malgrat la pandèmia.