Sector del ‘low cost’
Primark es llança a la venda online
La companyia britànica de moda obre les portes al servei ‘click and collect’, amb què espera frenar el gegant asiàtic Shein
Botiga de Primark a l’edifici que ha comprat Amancio Ortega a Oxford Street, a Londres. /
Primark ha decidit moure fitxa per no quedar-se enrere en el sector del ‘low cost’ i obre les portes als serveis ‘click and collect’, que consisteix a demanar ‘online’ i recollir la comanda en una botiga física.
Més d’una dècada
Fins ara, la companyia britànica era l’únic gegant de la moda que havia evitat vendre en línia, ja que els seus baixos preus eren incompatibles amb els costos de transport i distribució que comporten les entregues a domicili.
La decisió de Primark s’ha vist influïda pel creixement imparable de gegants asiàtics com Aliexpress i, sobretot, Shein, la gran companyia xinesa que competeix amb preus de ganga, descomptes agressius i despeses d’enviament assequibles.
Tot i que la venda 100% ‘online’ seguirà sense formar part de la companyia d’origen irlandès, la cadena espera poder frenar Shein amb el servei ‘click and collect’.
Primarkfamés de deu anys que s’expandeix per tot Europa i els Estats Units. De fet, Espanya va ser la primera destinació estrangera pel què l’empresa va apostar i actualment és el segon mercat on té més nombre de botigues, després del Regne Unit.
Entrega a domicili
John Bason, director financer del propietari de Primark, Associated British Foods, ha declarat a ‘Reuters’: «Estem fent que la part digital avanci en gran tant al Regne Unit com en la resta d’Europa. Això generarà vendes i guanys per a nosaltres.
Bason també ha aprofitat per resoldre la qüestió sobre una possible entrada de la companyia en la venda ‘online’: «Si existís una oportunitat de comerç electrònic per a nosaltres, probablement serà més en l’àrea del ‘click and collect’». No obstant, per a Bason l’entrega a domicili es manté fora de l’agenda de Primark, els baixos preus dels productes són incompatibles amb els costos que generaria el repartiment a domicili, més encara amb l’augment del preu de les matèries primeres i la gasolina.
Notícies relacionadesA part del ‘click and collect’, Primark afegirà un altre servei per millorar l’experiència ‘online’ del client: oferirà informació gairebé a temps real sobre la disponibilitat de productes en botiga. Tot i així, la companyia britànica continua veient les botigues com el principal mitjà de creixement. S’espera que en els pròxims cinc anys la companyia passi de tenir 402 botigues a 530 als Estats Units, França, Itàlia i Espanya.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?
- Salaris Aquest és el sou d’un militar a Espanya
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- Una cullerada de mel al dia: així canviarà el teu cos si la prens