El nou filó de l’‘streaming’

Netflix, la nova botiga global

  • La plataforma ven ‘online’, ja als EUA i ben aviat en altres països, el marxandatg’ de les seves sèries i pel·lícules més famoses

  • Hi haurà coixins amb la cara de ‘Lupin’ i calçotets amb el nom de la plataforma, gorres de ‘Stranger Things’, collarets, rellotges, una tauleta, dessuadores de l’anime ‘Yasuke’... 

Netflix, la nova botiga global

NETFLIX

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

¿Com no ho havien pensat abans? ¿Per què deixar que altres cadenes de botigues venguin el marxandatge de les sèries de moda quan pots fer-ho tu mateix? De vegades l’obvi està tan a prop que ens apareix bromós i desenfocat, però pel que sembla Netflix ja s’ha ajustat les seves ulleres i acaba d’anunciar el llançament de la seva botiga ‘online’. La companyia més gran de l’‘streaming’ acaba de clavar la seva bandera en el comerç electrònic. Les possibilitats són infinites.

Hi haurà coixins amb la cara de ‘Lupin’, i calçotets amb el nom de la plataforma, gorres de ‘Stranger Things’, collarets, rellotges, una tauleta, dessuadores de l’anime ‘Yasuke’... Roba d’edició limitada, perfecta per a fanàtics. Des de ja la botiga ha obert la seva persiana als Estats Units, i en els pròxims mesos arribarà a altres països, tal com ha anunciat la companyia en el seu blog.

La raó d’obrir una botiga per a fans no és només tenir-los contents. A darrere hi ha el balanç de resultats. El pioner de l’‘streaming’ s’enfronta cada vegada a una llista més llarga de competidors, i aquesta botiga global li dona l’oportunitat de generar efectiu després d’un trimestre en què el seu habitual creixement explosiu ha mostrat signes de desacceleració alhora que han sorgit competidors com Disney+, un veritable tità de l’audiovisual. A l’abril, Netflix no va arribar a les projeccions de Wall Street per a nous subscriptors. A més, a diferència d’altres plataformes, incloses Hulu i HBO Max, Netflix, la ‘casa’ d’èxits com ‘Los Bridgerton’, ‘The Witcher’ i ‘The Crown’, no té anuncis, depenent només de les quotes mensuals que paguen els seus més de 200 milions de subscriptors al món.

La manera de no deixar de créixer i guanyar encara més es diu Netflix.shop, amb la qual la companyia també expandirà els seus productes més enllà dels que ja ven a través de cadenes com Target Inc i Walmart Inc.

Noves fórmules lucratives

Paral·lelament, Netflix està provant altres fórmules lucratives, com la que va anunciar el mes de maig passat, fent el salt a l’alta costura. Aprofitant l’estrena del ‘biopic’ sobre Halston, el primer modista pop-star, Netflix s’ha aliat amb la clàssica firma nord-americà per vendre una col·lecció càpsula amb models d’autèntica alfombra vermella.

En el cas de Netflix.shop es tractarà de «roba i productes d’estil de vida d’alta qualitat acuradament seleccionats», assegura la companyia. Per començar, aquest mes debutaran amb roba de carrer i figures d’acció basades en les sèries d’anime ‘Yasuke’ i ‘Eden’, i roba i articles decoratius inspirats en el ‘thriller’ policial francès ‘Lupin’. Aquests últims, a més, s’han desenvolupat amb el museu del Louvre. Pròximament, els articles que sortiran a la venda seran els de les sèries ‘The Witcher’ i ‘Stranger Things’, així com roba amb el logo de Netflix en peces de la casa japonesa BEAMS. També hi haurà videojocs basats en els programes ‘La casa de papel’ i ‘Stranger Things’. 

Després de l’anunci del llançament de la seva botiga mundial, dijous a la tarda, les accions de Netflix van pujar un 0,4% en el Nasdaq.

Contra el negoci minorista

Notícies relacionades

El negoci minorista és el pròxim objectiu de la companyia, un esforç darrere del qual es troba l’executiu Josh Simon, qui dirigeix la divisió de productes de consum de Netflix i que es refereix a la seva flamant botiga ‘online’ com a «boutique». Tal com explica ‘The New York Times’, Simon es va incorporar a la plataforma el març del 2020 després de treballar en un lloc similar a Nike. Sota el seu mandat, l’equip de productes de consum ha crescut a 60 persones –de les 20 que eren abans–, i Netflix ha firmat acords amb Walmart, Sephora, Amazon i Target per vendre roba, joguines, ‘kits’ de bellesa i articles per a la llar, entre altres articles, relacionats amb les seves sèries i pel·lícules.

Que hi ha demanda d’aquests productes sembla evident. Per exemple, després de l’èxit de la docusèrie ‘Tiger King’ milers de productes llançats per fans, com espelmes, màscares i targetes de felicitació es van posar en diverses webs sense comptar amb l’aprovació de la companyia. En canvi, a Netflix no l’hi van tornar a jugar després amb un altre dels seus ‘tops’, ‘Los Bridgerton’, l’idil·li d’època que es va estrenar al desembre. En aquesta ocasió Netflix es va aliar amb la firma de roba Phenomenal, per vendre dessuadores amb les frases més cèlebres de Lady Whistledown.

Temes:

Netflix