09 d’ag 2020

Anar al contingut

NOVA RIVAL PER A TRUMP

Barbie llança la seva candidata a les presidencials dels EUA

L'empresa Mattel posa a la venda un equip electoral amb cap de campanya inclosa

EL PERIODICO

Barbie llança la seva candidata a les presidencials dels EUA

Són centenars, més de 200, els rols, personatges i professions que han adoptat les nines Barbie al llarg de 61 anys. Des metges a arquitectes, passant per ballarines, princeses i bomberes, però amb les eleccions presidencials en l’horitzó, l’empresa Mattel acaba de llançar la seva pròpia candidata a la presidència dels Estats Units, amb equip de campanya inclòs. Pot ser que a Donald Trump la reelecció se li compliqui encara més del que s’esperava.

La intenció de la companyia és mostrar i oferir a nens i nenes diferents rols de lideratge polític en una societat diversa i animar les nenes i adolescent a l’empoderament. La col·lecció consta de quatre nines: una candidata presidencial, una cap de campanya, una gestora de subvencions i una votant.

Des de 1992, Barbie ha llançat al mercat nines candidates per a cada una de les eleccions presidencials, inclòs un tàndem amb un president i un vicepresident, el 2016.

La candidata és una nina negra vestida amb pantalons negres i una jaqueta de vestit rosa, mentre que la gerent de campanya i la gestora de fons porten vestits. Per la seva part, la votant, d’estil més informal, porta texans i una samarreta blanca amb un adhesiu amb la paraula «vota», tots ideats per la dissenyadora Shiona Turinitodo. El conjunt de quatre nines es ven per uns 34 euros.

Pàgina web de la candidata

Per al llançament, l’empresa s’ha associat amb l’oenagé She Should Run, que promociona entre les adolescents la importància del vot i fomenta la seva participació en política.

A més, Mattel ha creat la pàgina web de la candidata perquè els nens puguin conèixer més els racons de la política i de les eleccions nord-americanes. A la web els usuaris poden trobar paperetes de votació i una sèrie d’activitats relacionades amb les eleccions, com una guia per escriure els seus propis discursos de campanya.

Nina icònica

El 9 de març de 1959, Ruth Handler va presentar a la Fira de la Joguina de Nova York Barbara Millicent Roberts, mundialment coneguda com a Barbie, una icònica nina de 29,21 centímetres que l’any passat es va convertir en sexagenària i que porta un nom que –malgrat la seva indubtable fama mundial– també està unit a la definició de persones superficials i vàcues, les anomenades «dona objecte».

Però aquesta mala fama que arrossega és contra la qual lluita agosaradament l’empresa Mattel, la seva propietària. «Amb més de 200 professions, sis candidatures a la presidència i un viatge a la Lluna abans que Neil Armstrong, Barbie continua evolucionant per ser un model rellevant i modern per a totes les edats», afirmava en un comunicat l’empresa en la commemoració dels 60 anys.

En aquest sentit, Mattel, que va aconseguir un descens gradual de les vendes d’aquesta històrica nina, va celebrar el 60è aniversari amb una sèrie especial de la joguina i amb una nova tanda de Barbies inspirades en dones reals, com l’enginyera informàtica Nerea Luis, l’esportista paralímpica Desirée Vila,  l’actriu Yara Shahidi, la tennista Naomi Osaka, l’activista Adwoa Aboah, l’escriptora Karla Wheelock, la científica Eleni Antoniadou, la surfista Maya Gabeira i la presentadora Lyasan Utiasheva.