Plague Inc, el joc 'online' per crear el coronavirus

Un joc d'estratègia per a mòbil, que consisteix a crear i fer evolucionar un patogen per extingir la humanitat, multiplica les seves descàrregues

zentauroepp52032014 virus200129195903

zentauroepp52032014 virus200129195903

2
Es llegeix en minuts
Vega S. Sánchez
Vega S. Sánchez

Periodista

Especialista en animals, plantes i curiositats

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El joc d’estratègia Plague Inc s’ha convertit en una de les aplicacions de mòbil més descarregades, tant a Android com a  iOs. Ja es va viralitzar quan es va desencadenar el brot d’Ebola, una malaltia mortal que encara continua activa, i ha tornat a passar ara amb el coronavirus.

El joc consisteix a crear i fer evolucionar un patogen per extingir la humanitat. Així, el jugador controla una plaga que sorgeix del pacient zero, de manera que ha d’infectar i matar tots els habitants de la Terra, durant l’evolució de la pandèmia i l’adaptació a diferents ambients.

En el joc hi ha un límit de temps abans que els humans, que són l’oponent, desenvolupin una cura per a la plaga; només es pot guanyar el joc si es contagia tothom i es perd si els homes aconsegueixen crear una cura o es moren tots els malalts i encara queden supervivents.

Quan van aparèixer les primeres notícies sobre el coronavirus, xarxes com Twitter es van omplir de mems que recordaven la importància que la infecció arribi a Islàndia i Madagascar, dos dels països més difícils de contagiar a Plague Inc.

Els mateixos desenvolupadors del joc, Ndemic Creations, són conscients que cada vegada que hi ha una epidèmia o plaga d’aquest tipus es disparen les descàrregues del joc. És per això pel que han publicat un comunicat en el qual reconeixen haver rebut «moltes preguntes» i en el qual intenten donar resposta a les més comunes, com que no poden saber com es comportarà un virus real. No obstant, sí que reconeixen que el joc dona pautes que poden ajudar a combatre’l. La morbositat de jugar a ser un virus pot ajudar a prevenir la infecció, per exemple, ja que els jugadors han de comprendre com es comporta una epidèmia (per millorar-la en el joc) i com es combat (per evitar que la humanitat guanyi la batalla).

Augment de la xifra de jugadors

En els últims vuit anys «quan hi ha un brot d’una malaltia veiem un creixement en el nombre de jugadors, ja que la gent vol saber més coses sobre com es transmeten les malalties i comprendre les complexitats dels brots virals», admeten.

I el passat dia 24 de gener, fins i tot van publicar un tuit en el qual van reconèixer que la seva web havia caigut «a causa de la gran quantitat de jugadors».

És per això que volen deixar constància que Plague Inc. «és un joc, no un model científic» i que el coronavirus «és una situació molt real que està impactant a un enorme nombre de persones».

Com van dir quan l’Ebola va fer que les seves descàrregues setmanals augmentessin un 52%, això no és un joc. Llavors van explicar com donar als països afectats.

Notícies relacionades

Ara recomanen informar-se en les fonts oficials –en el comunicat enllacen els Centres per al Control i Prevenció de Malalties (CDC, per les seves sigles en anglès) i l’OMS– i no en el seu joc o a la seva web.

Segueix Extra  a Facebook