Alternativa al Black Friday

Giving Tuesday, una resposta solidària al consumisme

El moviment global de solidaritat se celebra aquest dimarts 27 de novembre i suma milers de projectes

zentauroepp27565151 barcelona   barcelones     14 10 2014   barcelona  a pie de 180809120958

zentauroepp27565151 barcelona barcelones 14 10 2014 barcelona a pie de 180809120958 / Joan Puig

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El moviment global de solidaritat que se celebra aquest dimarts 27 de novembre sota el paraigua Giving Tuesday suma milers de projectes. La idea original va sorgir de l’oenagé 92Y Street de Nova York, dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides.

El 2012, com a resposta altruista als populars Black Friday i Cyber Monday,apareix per primera vegada el moviment Giving Tuesday, creat als Estats Units. Aquesta iniciativa va arribar a Espanya tres anys després i va aconseguir un total de 405.000 euros, repartits en més de 260 projectes socials.

L’objectiu principal és celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, sang, objectes de segona mà o temps.

Aquest any, només a Catalunya, un total de 27 entitats col·laboradores, juntament amb les empreses promotores, s’han sumat a la campanya a fi de recaptar fons que es destinaran a diferents causes socials.

Notícies relacionades

Els projectes registrats a Catalunya estan relacionats amb causes socials, especialment sobre la infància i la joventut (34), mentre que també hi ha projectes sobre salut i exclusió social (32).

L’ús de l’etiqueta #GivingTuesday per difondre aquesta iniciativa solidària vol visibilitzar i promocionar aquesta jornada i expandir la solidaritat els 365 dies de l’any.

Temes:

Solidaritat