EN UN TRÀGIC ACCIDENT

Un home segella 600 sots a les carreteres de l'Índia després de la mort del seu fill

Prakash Bilhore va sortir disparat d'una moto a causa del mal estat de la calçada a Mumbai

jcalde45022611 this photograph taken on august 29  2018  shows indian busin180918135621

jcalde45022611 this photograph taken on august 29 2018 shows indian busin180918135621 / INDRANIL MUKHERJEE

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Prakash Bilhore, un estudiant prometedor, tenia només 16 anys quan va morir el juliol del 2015 en un accident de moto. Per ajudar a bregar amb el seu dolor, el pare de Prakash, Dadarao, va decidir que faria alguna cosa amb les carreteres de Mumbai, que, com en gran part de l’Índia, estan molt deteriorades.

Amb sorra i grava agafades de llocs en obres, Bilhore ha omplert gairebé 600 sots en els últims tres anys.

Dadarao Bilhore arregla les carreteres amb l’esperança de salvar vides. / AFP / INDRANIL MUKHERJEE

El venedor de verdures de 48 anys ho fa per retre homenatge al seu fill i amb l’esperança de salvar vides. "La mort sobtada de Prakash va deixar un enorme buit en les nostres vides. Faig això per recordar-lo i honrar-lo", ha explicat l’home a l’agència AFP. "Tampoc vull que ningú més perdi un ésser estimat com nosaltres", afegeix.

L’accident

Prakash Bilhore viatjava en el seient posterior d’una moto amb el seu cosí quan va xocar contra un sot profund i tots dos van sortir disparats. Prakash, que no portava casc, va patir un fort dany cerebral. El seu cosí, que portava posat un casc, va patir ferides lleus.

El tràgic accident va passar durant el monsó d’estiu a Mumbai, quan les fortes pluges causen nombrosos forats a les carreteres de la ciutat costanera. Els sots són tan comuns que s’està duent a terme una campanya per incloure Mumbai al Llibre Guinness dels Rècords.

Navin Lade, un resident, afirma haver registrat més de 27.000 forats, tot i que els funcionaris locals qüestionen les seves troballes.

10 morts diàries

"El govern ha d’assumir la responsabilitat i crear una millor infraestructura", considera Bilhore. Les estadístiques del govern mostren que els sots van ser responsables de la mort de 3.597 persones a tota l’Índia l’any passat, una mitjana de 10 per dia.

Notícies relacionades

Els ciutadans culpen el govern d’apatia i acusen les autoritats locals de no mantenir les carreteres en un estat adequat. Els activistes diuen que les empreses contractades per repavimentar carreteres ho fan malament a propòsit, perquè la feina hagi de repetir-se l’any següent. 

Segueix Extra a Facebook

Temes:

Índia