VÍDEO DE 'GUINNESS'

Tesla bat un nou rècord al remolcar el seu Model X un Boeing 787

És la primera vegada que un cotxe elèctric aconsegueix arrossegar un avió de 130 tones

tesla

tesla

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Malgrat que Tesla està immersa en una profunda reestructuració per eliminar despeses supèrflues i accelerar la producció del Model 3 –la joia de la corona–, la companyiad’Elon Musk ha tornat a donar un cop de puny sobre la taula demostrant que avui dia no té ningú que l’estaloni, que és el líder de l’automoció elèctrica (no fa gaire va aconseguir enviar a l’espai el seu Roadster).

En un vídeo que acaba de fer públic Tesla (sota aquestes línies) mostra com David torna a guanyar Goliat. És un argument aclaparador i un principi bàsic del màrqueting, però no per això deixa de ser menys impressionant. En les imatges s’observa un cotxe, el Model X P100D, estirant un Boeing 787-9 Dreamliner, una mola de prop de 130 tones. 

Doble anunci

La proesa és també un anunci publicitari amb dues cares: d’una banda, posar fi al mite que els cotxes elèctrics no són potents, i de l’altra, l’aerolínia Qantas dona a conèixer al món la seva flota d’avions i de vehicles elèctrics. Segons Qantas, la seva flota terrestre es compon de més de 10.000 vehicles, la majoria, dièsel, però això canviarà en el futur, ja que afirma que ben aviat els canviaran per elèctrics per reduir les emissions.

El robust Model X P100D té una bateria de 100 kWh i un doble motor que permet, en teoria, remolcar fins a 2,5 tones. Per això, l’arrossegament durant 300 metres dels 130.000 quilos de l’avió va causar sensació entre els usuaris de Youtube.

El model Boeing 787-9 és conegut per aconseguir fer sense escales el trajecte Austràlia-Londres.

Rècord

La proesa del Tesla Model X ha entrat al llibre Guinness dels Rècords, ja que és la primera vegada que un vehicle elèctric aconsegueix el remolc més pesant d’un altre vehicle de passatgers. Abans que aquest, un altre vehicle, un Porsche Cayenne, també va arrossegar un avió.

Notícies relacionades

Cal assenyalar que el Boeing 787-9 Dreamliner anava buit. Tot i així, eren 130 tones. Amb passatgers, l’equipatge i el combustible per a llargs recorreguts, a aquesta xifra caldria sumar-hi unes 100 tones més.

Segueix Extra  a Facebook