'DOODLE' DE GOOGLE A UNA DONA MOLT INFLUENT

La misteriosa mort d'Amy Johnson, pionera de l'aviació

Va néixer fa 114 anys i va morir en una missió militar durant la segona guerra mundial

Va ser la primera pilot que va volar sola des d'Anglaterra fins a Austràlia

Amy Johnson, pionera de l’aviació i pilot durant la segona guerra mundial.

Amy Johnson, pionera de l’aviació i pilot durant la segona guerra mundial. / VIQUIPÈDIA

2
Es llegeix en minuts

Amy Johnson (Kingston upon Hull,1903 – Londres,1941), comandant de l'Orde de l'Imperi Britànic, va ser una pionera britànica de l'aviació que va morir de manera misteriosa durant una missió en la segona guerra mundial.

Llicenciada en Art i Economia per la Universitat de Sheffield, va treballar a Londres com a secretària i es va iniciar en l'aviació per afició, obtenint la llicència de pilot a finals del 1929. Aquell mateix any va ser la primera dona britànica a obtenir el títol de tècnic en manteniment d'aeronaus.

COMANDANT DE L'IMPERI BRITÀNIC

El 1930, va ser la primera dona que va volar sola des d'Anglaterra fins a Austràlia, en un vol de 17.600 quilòmetres a bord d'un De Havilland Gipsy Moth que avui dia és al Museu de la Ciència de Londres. Per aquesta gesta va rebre el Trofeu Harmon, així com l'Orde de l'Imperi Britànic en el grau de comandant. Google li dedica avui un doodle amb motiu del 114 aniversari del seu naixement. Va ser una de les dones més influents i inspiradores del segle XX. Per al seu viatge a Austràlia, Amy va sortir de l'aeroport de Croydon el 5 de maig de 1930 sense cap connexió de ràdio.

LA 'NOIA LINDBERG'

Els seus mapes eren bàsics i, en alguns trams de la ruta, volava terra inexplorada. Havia traçat la ruta més directa, simplement col·locant un regle al mapa, així que va haver de volar amb la cabina oberta durant almenys vuit hores cada dia fins a arribar al punt on l'esperava el combustible. Malgrat un aterratge forçós per una tempesta de sorra al desert de l'Iraq va arribar a l'Índia en sis dies i la premsa mundial de sobte va començar a fer-li atenció i es va convertir en la ‘noia Lindberg britànica’.

Amy va aterrar a Austràlia el dissabte 24 de maig i va ser rebuda per una multitud. Les setmanes posteriors es va convertir en una estrella mundial. El 1932 es va casar amb el pilot escocès Jim Mollison i va continuar el seu periple aeri establint un rècord de vol solitari entre Londres i Ciutat del Cap i travessant l'Atlàntic amb el seu marit. Amy també es va dedicar als negocis, al periodisme i a la moda. El 1940, es va unir al transport d'aire auxiliar, una organització creada per transportar avions a tot el país per a la RAF.

PARACAIGUDES A L'AIGUA

Notícies relacionades

El diumenge 5 de de gener de 1941 va sortir de Blackpool amb l'ordre d'entregar un avió a Kidlington, a prop d'Oxford. El seu aparell va caure a l'estuari del Tàmesi i el seu cos no ha estat mai trobat. Uns mariners van veure l'avió i van observar un paracaigudes a l'aigua i dos cossos. Només el d'un oficial va ser recuperat, però va morir a causa de les ferides provocades per la caiguda.

Parts de l'avió i algunes de les seves possessions, incloent-hi una bossa de viatge, un talonari de xecs i el seu quadern de bitàcola, posteriorment arrossegats fins a la sorra. L'especulació sobre què va passar exactament aquella tarda i per què estava tan lluny del seu camí han oscil·lat entre els rumors que estava en una missió secreta fins a la teoria que es va perdre i simplement es va quedar sense combustible. Un misteri que segueix flotant sobre la seva desaparició.