COMER AMB ULLERES 3D

Arriba la 'Saciedad Aumentada' per combatre l'obesitat

Científics japonesos creen un dispositiu de realitat virtual que enganya els sentits i redueix la gana

saciedadplay

saciedadplay

1
Es llegeix en minuts

Es diu 'Sacietat Augmentada' i és un sistema de realitat virtual per combatre l'obesitat. L'han creat investigadors del Laboratori d'Interfície Cibernètica de la Universitat de Tòquio, que asseguren que és possible consumir aliments baixos en greixos i, no obstant, percebre que tenen un gust deliciós, així com enganyar el nostre cervell i fer-nos creure que la petita galleteta que sostenim a la mà té un diàmetre molt més gran. Aquest 'menjar per la vista' s'aconsegueix amb ulleres 3D.

"Utilitzar aquest sistema pot reduir un 10% la quantitat de menjar que ingereix una persona", assegura Takuji Narumi, un dels científics que ha portat a terme aquest projecte.

Les ulleres de realitat virtual augmenten el mida els aliments, i creen la sensació que s'està davant una porció més gran de la que realment és. El sistema també altera l'angle dels dits del subjecte al sostenir el menjar perquè d'aquesta manera el cervell crea completament l'engany.

L'ENGANY NO ÉS IL·LIMITAT

El científic que encapçala l'invent, Michitaka Hirose, avisa que la seva interfície té límits "raonables": "Si, per exemple, la mida del menjar s'hagués augmentat en una proporció massa gran, el truc virtual hauria fallat perquè la disparitat entre la mossegada real i la projecció virtual hauria sigut massa gran".

El límit per augmentar els aliments i que l'experiment tingui èxit està en el 50%.

RESULTATS SATISFACTORIS AMB NENS

El mes d'abril passat, un altre estudi d'investigadors del centre de biomedicina CIBEROBN, assegurava que la realitat virtual podia ser una eina eficaç per al tractament de l'obesitat infantil. En aquest cas es tractava de fer més agradable l'activitat física als nens.

Notícies relacionades

Els 109 nois d'entre 10 i 15 anys que van participar en l'estudi van passejar i van córrer en cinta durant vuit minuts. Els menors que es van exercitar amb ulleres es van submergir en un entorn virtual que incorporava un avatar que es desplaçava al ritme de cada participant. Els experts van avaluar la resposta cardiovascular, així com diverses variants psicològiques, com el cansament percebut, el divertiment i la capacitat d'atenció. Els que van usar les ulleres de realitat virtual es van divertir i van disfrutar més, i així va caure la seva sensació de fatiga.

En els nens amb pes normal, no es van observar diferències remarcables.