Motos elèctriques

Ray 7.7, més enllà de la mobilitat urbana

  • L’empresa catalana arrenca la producció del model Ray 7.7, un escúter premium, interurbà, amb més de 150 quilòmetres d’autonomia

Ray 7.7, més enllà de la mobilitat urbana

Ray

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La mobilitat serà elèctrica, o no serà. Això tothom ho comença a tenir molt clar. L’autonomia i les prestacions són la gran frontera dels vehicles elèctrics, especialment quant a mobilitat urbana, i és aquí on Ray Electric Motors vol trencar una llança per encapçalar l’evolució de l’electromobilitat més enllà de les ciutats.

L’empresa establerta en San Joan Despí (Barcelona) respon a la vocació de desenvolupar talent per no repetir els errors o semiencerts d’altres per oferir al client «la moto que t’agradaria comprar». Tenen una visió clara de cap a on volen anar, i per a això la seva idea és electrificar tant l’entorn urbà com l’interurbà, l’entorn metropolità. «I per a això volem oferir un model premium, de qualitat, que pugui plantar cara a les motocicletes de combustió», assenyala el CEO de Ray, Íñigo Raventós.

Van néixer el 2018 i l’empresa es va crear el 2019. El seu primer model la Ray 7.7 ja ha començat a muntar-se a la seva fàbrica de Sant Joan Despí i aquesta setmana començaran amb les primeres entregues. L’evolució tecnològica demana rapidesa i en aquesta adaptació a Ray en volen ser protagonistes amb aquest primer model. «Producte de qualitat i de proximitat», o el que és el mateix, només el 12% dels seus components venen d’Àsia; la resta procedeix de proveïdors nacionals. De fet, entre el 65 i el 70% de les peces estan «a tret de Ray», cosa que significa que són proveïdors de proximitat (150 quilòmetres màxim), com les llantes específiques que es produeixen a Lleida, i el bastidor que ve de Figueres. «Aquesta proximitat ens permet tenir un bon control de qualitat de la postvenda», reconeixen des de Ray. «Volem ser honestos amb els clients», admeten.

La més ràpida del sector

Notícies relacionades

La feina que han fet a l’empresa és innegable. La nova moto s’ha homologat al centre d’Idiada, dels més exigents d’Europa. Ofereix unes prestacions elevades i és l’escúter elèctric més veloç del mercat (supera amb escreix els 150 km/h) i disposa dels estàndards de seguretat més grans. També és el primer model que equipa un sistema de navegació integrat en la instrumentació i és un escúter totalment connectat, i amb el seient regulable en altura. Les bateries s’acoblen en un Ray Power Block propi (només les cel·les venen d’Àsia).

Des de la marca reconeixen que el model està pensat i creat per anar a l’usuari final, no per a motosharing, tot i que sí que estan oberts a flotes d’empresa. El projecte busca consolidar-se d’aquí al 2022 per començar a estar engranat, i a partir d’allà la intenció és acostar-se a les 60 motos diàries de producció, el límit de la planta. 

Temes:

Etric