Comercials endollats

Citroën: la gamma professional i més endollada

  • La necessitat d’adaptar el transport de mercaderies a la sostenibilitat té un element decisiu en l’última milla. Citroën assumeix el repte i proposa una gamma completa i molt tecnològica.

Citroën: la gamma professional i més endollada

Citroën

4
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Tradicionalment Citroën ha sigut una referència en el segment dels vehicles comercials lleugers. La seva experiència i lideratge en aquest terreny li va valgut convertir-se en l’objectiu dels seus competidors. La marca ha sigut líder en el mercat espanyol històricament, i amb l’evolució del sector, la irrupció de l’electrificació i el creixement de la importància del transport d’última milla en manera sostenible, Citroën torna a ser referent oferint una de les gammes més completes del mercat, situant models 100% elèctrics en tots els fronts. Des del més petit, el quadricicle Ami en la seva versió Cargo, fins a l’ë-Jumper, el seu vehicle comercial lleuger més gran de referència. A més, la marca francesa també explora el terreny de l’hidrogen en una nova aposta evolutiva del grup Stellantis. Amb això, la firma del doble xebró ofereix electrificació 100% en tota la gamma de vehicles comercials.

Cinc models

La recerca de solucions empresarials dins de la filosofia ‘Inspired by You All’ desenvolupada per Citroën, permet oferir al mercat un vehicle a mida per a cada necessitat. El My Ami Cargo és la primera pedra d’aquest univers 100% elèctric. El petit quadricicle ofereix 45 km/h de velocitat màxima i una autonomia de 75 quilòmetres. Disposa d’una bateria de 5,5 kWh i la càrrega es fa des d’un endoll convencional estándard. L’Ami cargo és el rei de l’última milla. Ofereix una superfície de càrrega de 400 litres. Té una estructura d’emmagatzematge modular de 260 litres integrada al seient del passatger i la seva càrrega útil és de 140 quilos.

El segueix en el rang d’oferta l’ë-Berlingo Van. Es tracta del furgó per excel·lència de Citroën, hereu de les mítiques C-15 que també van sortir de la planta de Vigo. Munta un propulsor elèctric de 100 kW (136 CV). La bateria d’ions de liti de 50 kWh es recarrega en 30 minuts en un supercarregador (per a un 80% de la seva capacitat), i pot desenvolupar una autonomia de 275 quilòmetres. L’ë-Berlingo ofereix un volum útil de fins a 4,4 metres cúbics i la seva capacitat de càrrega és de 800 quilos.

Dues bateries

La proposta següent en el segment 100% elèctric de la gamma de Citroën de vehicles comercials és l’ë-Jumpy. Amb aquest model, la marca acaba d’aconseguir aquest any el premi ‘Van Of The Year 2021’, que l’acredita com el model del segment preferit pel jurat internacional de professionals del sector. Es tracta d’un furgó de mida mitjana que disposa d’un volum útil de càrrega de fins a 6,6 metres cúbics, i que compta amb una capacitat de càrrega de fins a 1.275 quilos. Ofereix dues propostes de bateria, una de 50 kWh (la mateixa que puja en el Citroën ë-Berlingo) que permet arribar a prop de 230 quilòmetres d’autonomia, i la de 75 kWh, que en aquest cas entrega 330 quilòmetres de recorregut entre càrregues.

L’ë-Jumper és el gegant de la gamma i s’ofereix amb quatre siluetes (furgó tancat, xassís-cabina, xassís-doble cabina i plataforma) quatre longituds i tres altures. Es pot triar entre dos tipus de bateria, de 50 o 75 kWh. La càrrega útil arriba fins als 1.590 quilos i el volum de càrrega en el model més gran arriba als 17 metres cúbics.

Però l’oferta de Citroën no acaba aquí, i per als que prefereixin alternar un ús professional i d’oci, la marca ofereix l’ë-Spacetourer, que té una modularitat més polivalent i que també arriba amb l’oferta de dues bateries (50 i 75 kWh) i autonomies que arriben fins a 330 quilòmetres.

L’hidrogen ja és una solució a tenir en compte

Notícies relacionades

Els trajectes superiors als 300 quilòmetres suposen el 8% dels desplaçaments de transport comercial. Un percentatge que sembla petit, però que és clau si l’empresa es proposa electrificar la flota. En aquest sentit, des del grup Stellantis i amb Citroën com a líder al segment, l’hidrogen es presenta com una de les solucions per donar cobertura a aquest entorn professional.

La marca acaba de presentar l’ë-Jumpy Hydrogen. Un vehicle comercial lleuger totalment elèctric que funciona amb dues fonts d’energia: una pila de combustible de 45 kW (que produeix electricitat a partir de l’hidrogen emmagatzemat en un dipòsit format per 3 cilindres a 700 bar de pressió) i una bateria de 10,5 kWh que entra en funcionament com a reserva (permet uns 50 quilòmetres) una vegada s’esgota el dipòsit d’hidrogen. La seva autonomia supera els 400 quilòmetres. El nou ë-Jumpy s’ofereix al mercat amb dues mides de carrosseria, M (4,95 metres de llarg) i XL (5,30 metres). Aquest model es produeix a la planta del grup Stellantis a SevelNord amb el desenvolupament de pila de combustible fet a Rüsselsheim (Alemanya). Arribarà a Espanya la tardor d’aquest any.