El protagonista

Kia EV6, la marca entra a l’era elèctrica

  • L’EV6 és el primer dels set elèctrics que Kia traurà per al 2027, un ‘crossover’ que sorprèn pel seu disseny i les seves prestacions.

Kia EV6, la marca entra a l’era elèctrica

Kia

2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

KIA va presentar el mes de gener passat el seu nou logotip i va fer tota una declaració d’intencions eliminant la paraula ‘motors’ del seu nom corporatiu, que va quedar en Kia Corporation. Aquesta fita donava per iniciada l’era de l’electrificació per a la marca, en què llançarà set cotxes 100% elèctrics per al 2027. El primer serà l’EV6, un ‘crossover’ elèctric amb què la marca estrenarà el seu nou logotip, una nova plataforma per a vehicles elèctrics, noves tecnologies i un llenguatge estètic totalment renovat.

El disseny de l’EV6 segueix el concepte «oposats units», que, segons les seves paraules, «s’inspira en contrastos de la naturalesa i la humanitat amb combinacions d’elements estilístics nítids i formes esculturals». En aquest sentit, aquest és un SUV d’aspecte sobri, elegant, amb detalls que deixen entreveure certa esportivitat. Al frontal destaca la digital Tiger Nose, l’evolució de la seva tradicional calandra. Uns grups òptics de forma triangular amb tecnologia led marquen els traços esculturals que, com busca la companyia, contrasten amb la fluïdesa general del conjunt. La lluneta posterior, molt inclinada, dona pas a una saga en què el protagonisme el reclama la il·luminació, disposada en una franja que arrenca després dels passos de roda i la creua completament.

Notícies relacionades

L’EV6 no és un cotxe llarg, arriba als 4,68 metres, però la seva batalla de 2,9 metres promet un interior molt espaiós, a més d’un maleter de 520 litres de capacitat i un altre de 52 litres, al model 2WD, i 20 litres, al de tracció total. Per a l’interior, Kia ha apostat per una gran superfície corba al davantal que acull dues pantalles de 12 polzades per al sistema d’infoentreteniment i el quadro d’instruments. A més, a tall de Head-Up Display, l’EV6 disposa d’una pantalla de realitat augmentada que projecta informació al parabrisa.

Mecànicament disposarà d’opcions de tracció posterior o tracció total i dues bateries, una de 58 kWh i una altra de 77,4 kWh de capacitat, amb què arribarà a una autonomia de 510 quilòmetres. Amb la bateria petita, l’EV6 muntarà un motor elèctric de 170 CV amb tracció davantera o dos motors elèctrics per a fins a 235 CV amb tracció total. Amb la bateria gran la potència augmentarà fins als 229 i els 325 CV, respectivament. L’EV6 GT entregarà 585 CV de potència.

Temes:

Etric