A la càrrega

Wallbox: sis anys ‘carregant les piles’

  • Va arrencar com a empresa emergent el 2015 i ara celebra el seu sisè aniversari sent un actor clau en la recàrrega per a vehicles elèctrics.

  • El seu carregador elèctric Quasar, el primer bidireccional domèstic, va ser elegit millor producte del CES de Las Vegas del 2020.

Wallbox: sis anys ‘carregant les piles’

Wallbox

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Parlar de sistemes de recàrrega per a vehicles elèctrics és fer-ho de Wallbox. L’empresa catalana va començar com a empresa emergent el 2015 amb la necessitat de proporcionar solucions de recàrrega domèstica per al vehicle elèctric. Això va ser el que va impulsar Enric Asunción, que va treballar per a Tesla a Europa, ja a Eduard Castañeda a crear l’empresa. Avui celebren el sisè aniversari.

El 2016 van llançar el seu primer model, el Commander, al que aviat va seguir el Pulsar. Un any després van obrir una oficina a Madrid i van llançar l’aplicació MyWallbox al mateix temps que presentaven la seva unitat de recàrrega Copper. El 2018 van iniciar la seva expansió internacional creant una associació estratègica amb Changchun FWSN de la Xina i van començar a operar des de la planta situada a Suzhou i van arribar nous models com l’Onyx Pedestal i el 2019 van obrir la seva oficina a San Francisco. La seva projecció ha anat creixent i l’any passat, després d’obrir nova seu a Barcelona, el seu producte Quasar, el primer carregador bidireccional d’ús domèstic, va ser elegit millor proposta en el CES de Las Vegas. Aquest model, juntament amb altres com el Supernova (pensat per a la via pública i recentment adquirit per Iberdrola per col·locar 1.000 punts de recàrrega a Espanya), és una de les referències del mercat.

Actualment, Wallbox disposa de la seva fàbrica europea a Sant Andreu de la Barca, Barcelona, i l’arribada de la nova planta de Zona Franca li permetrà doblar la producció, i passar de 200.000 carregadors anuals als 500.000 previstos. La companyia té acords amb les principals marques del sector de l’automòbil com Nissan, Mitsubishi, Hyundai, Kia, Smart, Mercedes-Benz, Seat, Jaguar, Land Rover i BMW, a més de les companyies energètiques Iberdrola, Scottish Power i Octopus Energy a Espanya i el Regne Unit.

Recentment, Wallbox ha adquirit la plataforma digital d’informació de punts de recàrrega Electromaps, amb una base de dades que ofereix informació i localització d’un ecosistema amb més de 120.000 estacions de càrrega repartides en 120 països.

Vocació internacional

Notícies relacionades

La firma ha iniciat una nova etapa d’expansió internacional després de comercialitzar els seus productes a més de 60 països. Arribar als Estats Units, la Xina i el Japó és clau. Per això la seva projecció mundial va arrencar fa un mes amb l’inici de la cotització a la Borsa de Nova York després d’associar-se amb Kensington Capital. La companyia operarà sota el codi WBX i tindrà un valor de 1.230 milions d’euros. I per consolidar la seva aposta, Wallbox ha començat la prospecció per situar una nova fàbrica als Estats Units.

El creixement del mercat americà els dona així una oportunitat d’expansió. La marca va entrar als Estats Units el 2020 i va llançar la versió americana del Pulsar Plus, el carregador domèstic per a vehicles més venut del món.

Temes:

Etric