Bàsquet
Veure els Knicks costa un ronyó
Els preus de les entrades per assistir a la final de l’NBA al Madison Square Garden han escandalitzat fins i tot els novaiorquesos, acostumats a un cost de la vida desmesurat.
«M’agradaria que els preus no fossin tan desorbitats. És ridícul», critica un jugador dels Knicks
Tot és molt car a Nova York, obscenament car. Però això de veure els Knicks al Madison Square Garden a la final de l’NBA va més enllà. Sembla una experiència només apta per a propietaris d’habitatge amb vistes a Central Park o d’embarcació amb diversos metres d’eslora atracada als Hamptons. L’expectació per ser al lloc i el moment en què els Knicks poden ser campions per primera vegada en 53 anys és elevada; els preus, encara més.
Aquesta matinada passada el pavelló més famós del món va acollir el tercer partit de la sèrie contra San Antonio Spurs. L’antull costava fins fa res un mínim de 8.000 dòlars; 11.000 per al de demà, el quart. Fins i tot els novaiorquesos, acostumats a un cost de la vida desproporcionat, s’han quedat perplexos. Ni que la FIFA i Gianni Infantino haguessin fixat les tarifes.
Com llogar un pis
A mesura que es va acostar l’hora del tercer partit els preus van baixar dràsticament. Es van poder trobar seients per 5.300 dòlars, per descomptat en la part més alta de les grades, segons Ticketmaster. Més o menys l’equivalent a un mes de lloguer a Manhattan, situat en 5.181 dòlars de mitjana en l’actualitat. Similar al que val una entrada per a la Superbowl.
Potser es pot atribuir la rebaixa dràstica, de gairebé el 50%, al soroll generat, que ha sigut considerable; potser la demanda s’ha espantat a mesura que s’acostava l’hora del tercer partit d’una final que l’equip novaiorquès té costa avall (2-0 al millor de quatre triomfs). Tot i així, si un desitja dimecres acomodar-se a prop del camp ha de preparar dels 20.000 als 67.000 dòlars. I si vol ja sentir-se una estrella de Hollywood, de l’estil de Ben Stiller o Spike Lee –que hi seran –, i agafar una cadira a peu de pista, els portals habituals la venen a 176.000 dòlars a aquestes hores. Més que un ronyó.
Un jugador dels Knicks ha encoratjat les crítiques. "M’agradaria que els preus de les entrades no fossin tan desorbitats", va exposar Josh Hart, un dels baluards d’aquests Knicks. "Sento que molta gent que fa molt temps que espera aquest moment, lamentablement, no pot entrar al recinte amb l’entrada més barata a... ¿7.000 o 8.000 dòlars? És ridícul. Hi haurà un ambientàs, però m’agradaria que fossin una mica més accessibles", va concloure Hart.
A sobre, les festes per contemplar els partits als afores del Madison, bastant tumultuoses en les dues primeres trobades, han sigut cancel·lades. Preocupacions de seguretat, en particular davant l’anunciada presència del president Donald Trump en la trobada d’ahir a la nit. Unes 6.500 persones es van concentrar per visionar i després celebrar la segona victòria sobre San Antonio. Es van produir 17 arrestos i un policia va ser ferit al provar de dispersar la multitud.
Els Knicks no disputaven una final des de 1999, derrotats pels Houston Rockets, i la sobreexcitació resulta comprensible. Es pot resoldre abans que comenci el Mundial, esdeveniment amb preus també desorbitants. L’alcalde de la ciutat de Nova York, Zohran Mamdani, reconegut aficionat a l’esport, sobretot al futbol, va revelar dimecres que els partits a casa dels Knicks en els play-off han generat una activitat econòmica estimada de 202 milions de dòlars. Si disputa un tercer partit al Madison –seria el sisè de la sèrie– aquesta xifra pot pujar als 465 milions. "Quan els Knicks guanyen, Nova York pren vida", va exclamar.
Regal del propietari
Notícies relacionadesEll, que va fer campanya per a l’alcaldia sobre el tema de l’assequibilitat, va mostrar la seva preocupació pels preus i va aplaudir la iniciativa d’aquest diumenge de James Dolan, l’impopular propietari dels Knicks i del Madison, de regalar 500 entrades a famílies amb estretors.
Va donar a entendre que havia exercit la seva pressió des de l’alcaldia perquè així fos. Com Trump i milers de novaiorquesos molt rics, també va ser al Madison ahir a la nit. Va ser un dels 19.000 afortunats, mai millor dit, que van poder entrar al recinte novaiorquès.
- Eines per al benestar José Luis Bimbela, psicòleg: "L'ésser humà aspira a la bondat, l'optimisme és una decisió ètica"
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Barcelona, protagonista Una solarigrafia mai abans feta de la Sagrada Família
- TELEVISIÓ I MAS El partit que no veurà ningú
- classificació per al brasil 2027 Islàndia, l’últim escull d’Espanya per al Mundial
