REPTE EN RESISTÈNCIA

Fernando Alonso: "Tant de bo guanyem, però s'han de cometre zero errors"

El pilot asturià afronta diumenge les Sis Hores de Xangai

-FOTODELDIA- BRA50. SAO PAULO (BRASIL), 07/11/2018.- El piloto español de McLaren, Fernando Alonso, posa para una fotografía hoy, miércoles 7 de noviembre de 2018, durante un acto promocional en Sao Paulo (Brasil). El Gran Premio de Brasil de Formula Uno se correrá el próximo domingo en el autódromo de Interlagos. EFE/Sebastião Moreira

-FOTODELDIA- BRA50. SAO PAULO (BRASIL), 07/11/2018.- El piloto español de McLaren, Fernando Alonso, posa para una fotografía hoy, miércoles 7 de noviembre de 2018, durante un acto promocional en Sao Paulo (Brasil). El Gran Premio de Brasil de Formula Uno se correrá el próximo domingo en el autódromo de Interlagos. EFE/Sebastião Moreira / Sebastião Moreira (EFE)

1
Es llegeix en minuts

Fernando Alonso, que lidera el Mundial de resistència amb l’equip Toyota Gazoo Racing, ha indicat a Efe aquest dijous, a la Xina, que "tant de bo" tinguin "l’oportunitat de guanyar" les Sis Hores de Xangai, però hauran "de seguir com fins ara i cometre zero errors".

El doble campió mundial asturià s’ha expressat d’aquesta manera al circuit de la capital financera xinesa, en què aquest diumenge intentarà enfortir, a bord del Toyota TS050 Hybrid i amb el suís Sebastien Buemi i el japonès Kazuki Nakajima, el seu lideratge en el Mundial de resistència (WEC, en sigles angleses).

"Esperem que tinguem l’oportunitat de guanyar. De les quatre curses n’hem guanyat tres i hem acabat segons en l’altra, tot i que la de Silverstone (Anglaterra) la vam perdre [els dos Toyota van ser desqualificats per irregularitats en el fons pla dels cotxes], així que en realitat n’hem guanyat dues i en una altra vam ser segons," ha dit el d’Oviedo.

Ara tot canvia

"A veure si aquí podem lluitar per la victòria i podem anar davant del cotxe 7 (l’altre Toyota). Però això ho veurem diumenge. Fins diumenge serà difícil saber qui va ràpid o no", ha opinat. "En les curses anteriors teníem una idea, però en aquestes curses de sis hores tot canvia, els cotxes es comporten millor o pitjor, la degradació no la veus fins el dia de la carrera, perquè en els entrenaments lliures fas set o vuit voltes i després pares", ha explicat Alonso.

Notícies relacionades

"A la cursa n’has de fer 43, de sobte; i de la 20 a la 43 perds o guanyes respecte a l’altre cotxe, i no saps per què", ha precisat. "Així que s’ha de seguir com fins ara i cometre zero errors. Perquè en curses d’aquesta durada qualsevol error es paga car, qualsevol toc amb un GT, o qualsevol error de pilotatge que pugui portar a un abandonament. I això seria el pitjor", ha apuntat.

"Tot i que semblen fàcils d’executar les curses, al final són d’una concentració màxima. Quan puges al cotxe i et toca el torn has de fer-ho a la perfecció; i després fiar-te dels companys", ha puntualitzat Alonso

Sis preguntes cap a les Sis Hores de Xangai

<strong>1.- ¿Què són les Sis Hores de Xangai?</strong>