AUTOMOBILISME

Alonso: «Prefereixo dir adeu a la F-1 quan em sento fort»

Lloa el seu equip, McLaren, i confia que l'any vinent tingui un cotxe millor de què es pugui beneficiar Carlos Sáinz

El pilot asturià busca realitzar «reptes no intentats abans en la història»

zentauroepp44748422 mclaren honda s spanish driver fernando alonso arrives to gi180823165306

zentauroepp44748422 mclaren honda s spanish driver fernando alonso arrives to gi180823165306 / JOHN THYS

4
Es llegeix en minuts
Efe

Fernando Alonso ha ofert aquest dijous algun detall més de la seva decisió d’abandonar la Fórmula 1 quan acabi la temporada. El pilot de McLaren i dues vegades campió mundial en aquesta categoria ha confessat que prefereix deixar-ho ara, que encara se sent “fort”, i no quan ja no sigui tan competitiu i no tingui on anar.

“Fa un parell de mesos vaig decidir que era el moment adequat. Estic conduint a un bon nivell i vull dir adeu a aquest esport quan m’hi sento fort i no quan m’hi senti poc competitiu i no tingui on anar. Prefereixo prendre jo la decisió, i trobar nous reptes que potser la Fórmula 1 no em pugui oferir en aquests moments”, ha explicat a la roda de premsa prèvia al GP de Bèlgica.

Alonso ha concretat que va començar a pensar en la seva retirada durant la temporada passada, però va decidir “quedar-se un any més” amb el canvi de fabricant de motor de l’equip McLaren de la marca japonesa Honda a la francesa Renault, les unitats de potència del qual ha utilitzat aquesta temporada.

“Altres prioritats”

“Vaig pensar que valia la pena quedar-se un any més, m’agrada conduir aquests cotxes amb rodes grans, alta càrrega aerodinàmica, i vaig pensar que aquest any podria ser divertit”, va afegir.

El bicampió mundial asturià (el 2005 i el 2006, amb Renault), va agregar que actualment té “altres prioritats” més enllà de la F-1, com el Campionat del Món de Resistència, en el qual ha guanyat les 24 Hores de Le Mans i les Sis Hores de Spa, així com la carrera a Silverstone, una victòria que li va ser retirada perquè Toyota va incomplir una normativa al seu monoplaça.

Quan se li ha preguntat a la roda de premsa per si pensa a tornar a la F-1, Alonso ha deixat obertes totes les opcions, ja que no té “una bola de vidre” que li digui com serà el futur.

“Ara per ara penso que és un adeu, però la vida canvia molt ràpidament i m’ha ensenyat en el passat que pot canviar en un parell de mesos o en any. Com vaig dir en el comunicat de premsa quan vaig anunciar la meva retirada, tinc la porta oberta perquè no tinc una bola de vidre per saber com serà el futur”, ha manifestat.

Lloances a l’equip

A McLaren arribarà la temporada pròxima el seu compatriota Carlos Sáinz, que Alonso espera que trobi un cotxe “més bo” per tenir “més bons resultats”.

“No sé com serà el cotxe o quin rendiment tindrà, el que estic segur és que l’equip és increïble, McLaren és la segona millor escuderia d’aquest esport, i això és una cosa que sentirà immediatament quan vagi a la fàbrica”, va apuntar el pilot d’Oviedo.

Alonso va assegurar que els reptes que se li presenten fora de la Fórmula 1 són ara mateix “més grans” de les que pot trobar al campionat.

A buscar la Triple Corona

“La Triple Corona (guanyar el GP de Mònaco, 24 Hores de Le Mans i 500 Milles d’Indianapolis) és una cosa de què he estat parlant els últims mesos. Per ser el millor pilot del món hi ha dues opcions, guanyar vuit campionats del món, poc probable per a mi ara, o ser un mestre en diverses competicions. Estic content amb el meu rendiment a Resistència, em vaig sentir competitiu a les 500 Millas, i hi ha altres sèries que et poden portar a un altre nivell”, ha apuntat.

El pilot espanyol ha considerat que actualment a la F-1 només dos equips poden guanyar (Ferrari i Mercedes) i ells segueixen amb els seus pilots, a més que la Fórmula 1 actual “no és la mateixa” que quan ell va debutar en el campionat el 2001, amb Minardi.

“Òbviament és part de la meva decisió, si ets en un d’aquests equips tot i que no disfrutis segueixes endavant... La Fórmula 1 ha estat dominada per dos equips, hi ha hagut temporades amb una mica més de llibertat en estratègies, opcions, pneumàtics, i tot i que un equip fos dominant aquella temporada sempre hi ha hagut carreres amb xocs, terra moll, que varien l’estratègia”, ha comparat.

El moment “adequat”

Fora de la conferència de premsa, amb els mitjans audiovisuals, Alonso ha reiterat les seves declaracions, ha assegurat que està “content” de com han anat els seus 18 anys de carrera en el campionat i ha repetit que és “el moment adequat” per prendre aquesta decisió.

Notícies relacionades

“Tenia por de dir un adeu definitiu sense saber el futur. M’ha agafat el toro algunes vegades en coses que penses avui i després no les veus de la mateixa manera. Si el futur porta aquesta oportunitat, igual puc tornar, si no, no la portarà. En el dia d’avui és un adeu definitiu”, ha agregat.

En els seus nous reptes, tant a la Resistència com a la Indy, Alonso ha assenyalat amb rotunditat que el seu objectiu és ser “el millor pilot de sempre” per a la qual cosa buscar “reptes no intentats abans en la història”.