ENGINY NO PERMÈS

Desqualificat el cotxe guanyador de Le Mans en categoria LMP2 per trampa

Els tècnics de la prova van descobrir un sistema prohibit que els feia omplir el dipòsit més ràpid que els seus rivals

Le Mans (France), 16/06/2018.- G-Drive Racing (starting no.26) in a Oreca 07 Gibson with Roman Rusinov of Russia, Andrea Pizzitola of France and Jean Eric Vergne of France in action during the Le Mans 24 Hours race in Le Mans, France, 16 June 2018. The race is scheduled to finish at 3pm on the 17 June. (Rusia, Francia) EFE/EPA/EDDY LEMAISTRE

Le Mans (France), 16/06/2018.- G-Drive Racing (starting no.26) in a Oreca 07 Gibson with Roman Rusinov of Russia, Andrea Pizzitola of France and Jean Eric Vergne of France in action during the Le Mans 24 Hours race in Le Mans, France, 16 June 2018. The race is scheduled to finish at 3pm on the 17 June. (Rusia, Francia) EFE/EPA/EDDY LEMAISTRE / EDDY LEMAISTRE (EFE)

1
Es llegeix en minuts

L’Oreca 07-Gibson número 26 de l’equip G-Drive Racing que van compartir els francesos Andrea Pizzitola i Jean-Éric Vergne i el rus Roman Rusinov i que diumenge va creuar en primer lloc la meta de les 24 hores de Le Mans en la categoria LMP2, ha sigut desqualificat per l’ús d’un dispositiu il·legal per accelerar els proveïments.

Els organitzadors van informar aquest dilluns que "els delegats tècnics van comunicar als comissaris que 'una peça mecanitzada addicional que no figura en el pla està inserida al limitador de cabal’", fet que incompleix les normes i implica la desqualificació.

Rapidesa excepcional

"Els delegats tècnics van declarar als comissaris que van iniciar la seva investigació del sistema de reabastament de combustible del cotxe després de la carrera, quan van notar que era capaç de proveir-se significativament més ràpid que qualsevol dels seus competidors", afegeix.

Notícies relacionades

El cotxe número 26 va aconseguir una victòria incontestable i va acabar amb dues voltes d’avantatge sobre l’Alpine-Gibson número 36 de l’equip Signatech Alpine Mamut dels també francesos Nicolas Lapierre i Pierre Thiriet i el brasiler Andre Negrao, que després de la decisió dels comissaris hereta la victòria en LMP2 de la llegendària carrera de resistència.

En la màxima categoria, l’LMP1, es va imposar el Toyota TS050 Hybrid número 8 pilotat per l’espanyol Fernando Alonso, el suís Sébastien Buemi i el japonès Kazuki Nakajima.