EL GRAN PREMI DEL CANADÀ

Alonso marca el futur dels drets de la F-1

L'interès del Mundial decreix quan l'asturià deixa de córrer

jmexposito38816550 mclaren driver fernando alonso  of spain  steps out of his c170609205500

jmexposito38816550 mclaren driver fernando alonso of spain steps out of his c170609205500 / Jacques Boissinot

1
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / OVIEDO

Les dades són aclaparadores. Les carreres de l'Indy presentaven (i presenten) una audiència mitjana d'entre 10.000 i 20.000 espectadors a la plataforma de Movistar. La participació de Fernando Alonso en les 500 Milles va elevar el nombre d'espectadors a 450.000. Aquell mateix dia, el 28 de maig, unes quantes hores abans, el GP de F-1 de Mònaco marcava a la mateixa plataforma una audiència de poc més de 200.000 espectadors, 100.000 menys que l'any anterior. ¿La raó? Aquest any no participava el bicampió asturià.

Notícies relacionades

Les dades ofertes per Kantar Media, l'empresa que mesura les audiències a Espanya, no ofereixen dubtes: l'asturià és qui exerceix l'atracció i els espectadors el segueixen allà on competeixi, independentment de quin sigui el certamen. La decisió que l'asturià prengui sobre el seu futur («ho faré després de l'estiu, cap al mes de setembre», va dir ahir al pàdoc de Mont-real, on aquest cap de setmana es disputa el GP del Canadà amb una altra lluita tancada entre Mercedes i Ferrari), condicionarà i molt l'interès -i el preu, és clar- dels drets audiovisuals de la F-1 a Espanya. El contracte de Movistar (65 milions per temporada) expira a finals d'aquest any, i la plataforma haurà de competir contra Mediapro i, potser, Mediaset, per la seva renovació al voltant d'un preu que dependrà de si Alonso segueix a la F-1, i si pot o no guanyar, és clar.

EL GRAN NEGOCI

«La TV de pagament proporciona ingressos més alts, però no podem perdre de vista que necessitem la televisió en obert per arribar a més gent i que els patrocinadors tinguin més visibilitat. No tots els països són iguals. N'hi ha amb més penetració de la televisió de pagament (com Anglaterra), i altres que no en tenen tanta (com Espanya). Hem de buscar l'equilibri entre els ingressos a curt termini, i un pla a mitjà i llarg termini amb experiències diferents que arribin al màxim de gent», va explicar ahir Chase Carey, cap visible de Liberty Media, la nova propietària del negoci de la F-1 i algú que sap, més que ningú, de televisió i esport.