BARCELONA RX

Loeb: "Les batalles al ral·licròs són molt intenses"

El nou vegades campió del món de ral·lis explica les seves sensacions davant la nova temporada de ral·licròs

Sebastien Loeb poses for a portrait during Red Bull Team Peugeot Hansen photoshoot in Lydden Hill Circuit, UK, on March 20, 2017

Sebastien Loeb poses for a portrait during Red Bull Team Peugeot Hansen photoshoot in Lydden Hill Circuit, UK, on March 20, 2017

2
Es llegeix en minuts
ÀLEX SOLER / BARCELONA

El Mundial de Ral·licròs de la FIA engega aquest dissabte al Circuit de Barcelona-Catalunya amb tots els ingredients per convertir-se en una de les disciplines més vistes del món. La seva graella la componen grans noms del motor: Mattias Ekström, Petter Solberg, Ken Block, Timmy Hansen i, entre altres, un dels pilots més triomfals de la història, Sébastien Loeb.

«Crec que en motor he pogut fer tot el que he volgut», afirma el francès Loeb, que ha sigut nou vegades campió del món de ral·lis, segon al Dakar 2017, ha provat la fórmula 1 (en la qual va estar a un pas d’aconseguir la llicència), ha disputat carreres de GT… Ara comença la seva segona temporada en el ral·licròs, diferent de tot el que ha practicat fins ara. «Va ser complicat descobrir el campionat. Quan arribes a un circuit i és nou per a tu, és difícil».

En aquesta jove competició, iniciada el 2014, l’experiència és vital per alçar-se amb el títol. «Ara conec els circuits, sé com conduir els supercars, tinc més experiència en carreres amb trànsit i he entès les regles», explica Loeb, mentre mira com els seus mecànics ultimen els detalls del seu 208 WRX. «Ara sé quins aspectes treballar en el cotxe. L’any passat no vam mantenir el ritme i hem treballat intensament. Espero que vagi tot bé», valora.

El ral·licròs és una competició en la qual els supercars, vehicles que acceleren més ràpid que un F-1, es baten en un traçat mixt –asfalt i terra– en carreres curtes de quatre voltes. «Preferiria que fossin una mica més llargues», afirma Loeb, encara que durant el cap de setmana disputarà sis proves si arriba a la final. «El format és molt maco. S’allibera molta adrenalina en cada sortida i en cada carrera has de jugar-t’ho tot. Les lluites són molt intenses», explica.

El Mundial de RX està creixent. Des del 2014, la seva audiència s’està disparant per diferents canals i cada vegada és més popular. «No sé on arribarà, però crec que el format és atractiu per a la televisió, el xou és bo i intens»,  valora. En principi tots parteixen amb motors de 600 CV i acceleren de 0 a 100 km/h en 1,9 segons. Tot i així, el nou vegades campió de WRC admet: «Cada motor és diferent i s’ha de treballar molt en ells». Les sensacions al volant són difícils de descriure. «S’assemblen als cotxes de WRC però amb una potència increïble», acaba dient.

«Començar a Montmeló m’agrada. L’any passat a Portugal ens va ploure molt i aquí sembla que farà més bon temps. És un circuit que em va bé, tinc un bon ritme aquí», assegura el pilot.

Notícies relacionades

L’objectiu de Loeb al Circuit, però, no passa pel podi sinó per veure si estan preparats per a la temporada. «No coneixem els cotxes rivals», admet. «Has de mirar durant tot el cap de setmana que tot vagi bé. Prefereixo que les sensacions siguin bones i que el cotxe vagi com sé que pot anar abans que estar al podi».

Comença la competició més imprevisible del món del motor i Loeb avisa: «Quan faig una cosa, sempre vull guanyar».

El ral·licròs de Barcelona

Entrades disponibles a: www.barcelonarx.com/ca/