L'escàndol del dièsel força Volkswagen a deixar el Mundial de ral·lis

La fàbrica alemanya, acaparadora de tots els títols en els últims quatre anys, suspèn el programa que tenia previst fins al 2019

 

  / AFP / BEN STANSALL

2
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS

L'escàndol del ‘dieselgate’ ha suposat, també, la revolució, a pitjor, dels plans de futur immediat del departament de competició del gegant alemany Volkswagen. No fa gaire es va saber que Audi, posseïdora d'un dels vehicles més impressionants del Mundial de Resistència, diverses vegades guanyador de les 24 Hores de Le Mans, abandonarà aquest campionat i ara s'ha confirmat que VW deixarà, quan s'acabi el Ral·li d'Austràlia (17-20 de novembre), el Mundial de ral·lis, que, la temporada que ve, començarà, el 20 de gener, amb el mític i popular Montecarlo, amb Citroën, Hyundai, Toyota i Ford com a marques candidates al títol.

ADÉU AMB QUATRE TÍTOLS

Frank Welsch, membre del Consell d'Administració de VW, responsable del desenvolupament tècnic de la fàbrica alemanya i el directiu que, la setmana passada, va viatjar a Gal·les per recollir el seu quart títol mundial de constructors consecutiu, acaba de declarar que “Volkswagen s'enfronta a nous reptes i, de la mà de l'ampliació de l'electrificació en la nostra gamma de vehicles, hem de centrar els nostres esforços en les tecnologies de futur”, en una clara al·lusió als cotxes elèctrics, que, lògicament, són la cara oposada a l'alta competició.

La marca alemanya parla  de canvi de plans i d'una dedicació, gairebé exclusiva, al desenvolupament dels cotxes elèctrics

Tot sembla indicar que VW suspendrà, de manera dràstica, el programa esportiu al Mundial, que havia projectat, de la mà del seu equip oficial, compost pel tetracampió Sébastian Ogier, Jari Matti Latvala i Andreas Mikkelsen, fins al 2019. Hi ha qui diu que Volkswagen no deixarà a la cuneta les seves tres estrelles, que ja han començat a buscar-se la vida.

EL FUTUR D'OGIER

Notícies relacionades

Ogier podria seguir competint amb el Polo WRC amb un equip privat tot i que, últimament, està guanyant cos la possibilitat que torni a Citroën, que torna al Mundial amb el seu poderós C3 WRC amb el qual pretén recuperar el títol i repetir els èxits aconseguits amb Loeb. Ogier va abandonar la firma francesa, precisament, per la competència que vivia amb Loeb. La possibilitat, oferta per la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA), de poder inscriure fins a tres cotxes per marca, permetria a la firma francesa fitxar Ogier per donar-li un tercer cotxe i formar equip amb l'anglès Kris Meeke i el francès Stéphane Lefebvre. Latvala, per la seva part, estaria negociant amb Toyota i Mikkelsen faria el mateix amb Ford, és a dir, amb l'equip M-Sport.

El tetracampió Oigier  podria tornar a Citroën, que torna per recuperar el títol mundial monopolitzat per VW

VW i Ogier, que, en els últims quatre anys, han recollit el testimoni deixat per Citroën i Sébatian Loeb i que han acaparat les victòries i els títols mundials, podrien seguir, si comptessin amb aquest equip ‘satèl·lit’ privat, el desenvolupament i l'homologació del nou Polo WRC. Tot sembla indicar que la firma de Wolsburgo planeja, a més, construir sobre aquesta mateixa base i de cara al 2018, un vehicle de la futura categoria R5, per als seus clients, a l'estil del competitiu Skoda Fabia, que tants èxits li ha proporcionat a la seva marca filial.